در طول سال‌های فعالیت شبکه تلویزیونی بی‌بی سی فارسی، مسئولان و مجریان این شبکه بارها با اظهارات توهین آمیز عمق کینه خود را از مردم ایران نشان داده‌اند. این بار نیز در یکی از برنامه‌های این رسانه انگلیسی، نسبت منفی دیگری به مردم ایران داده شد.

ندای گیلان: به دنبال اعتراض بینندگان بی‌بی سی فارسی (BBCPersian) به پخش یک فیلم مستند در این شبکه، تهیه‌کننده برنامه آپارات در اظهاراتی توهین آمیز پاسخ انتقاد مخاطبان خود را داد!
مستند مذکور به ماجرای فردی می‎پردازد که تلاش می‎کند با حضور در مراسم ختم افراد مختلف، غذای رایگان دریافت کند و در این راه بارها با برخوردهای توهین آمیز و حتی برخورد فیزیکی از سوی صاحبان مجالس ختم روبرو می‎شود.
مجری و تهیه‌کننده برنامه «آپارات» در شبکه بی‌بی سی فارسی که این مستند را پخش کرد، در پاسخ به اعتراض مخاطبان گفت:«اکبر جوجه نمونه یک شخصیت واقعی است که در جامعه ما بسیار زیاد می‌باشد؛ یعنی کسانی که به دنبال جایی برای مرده خوری می‎روند؛ چه به‎صورت واقعی و چه نمادین»
گفتنی است، در طول سال‎های فعالیت بخش فارسی تلویزیون بی‌بی سی، مدیران و کارمندان این شبکه عمق کینه خود نسبت به مردم ایران را به کرات نشان داده‎اند و هیچ‎گاه از این بابت حاضر به عذرخواهی نبوده‎اند./جام