وزیر ارشاد با بیان اینکه به دنبال تغییر شاخص های فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی هستیم گفت: هنرمندان فعال در ماه های اخیر توسط عده ای تهدید و مورد حمله فیزیکی قرار می گرفتند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد مهدی اسماعیلی در جریان سفر به استان گیلان و در دیدار با نماینده ولی فقیه با بیان اینکه عده‌ای در ماه‌های اخیر از انجام اقدامات فرهنگی ممانعت می‌کردند اظهار کرد: هنرمندان فعال در ماه‌های اخیر توسط عده‌ای تهدید می‌شدند و مورد حمله فیزیکی قرار می‌گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با وجود تمامی فشارها و تهدیدها بهترین بهار فرهنگ و هنر را در سه ماه اخیر داشتیم افزود: بیش از ۷ میلیون بازدید از نمایشگاه کتاب، رکورد زدن بیننده برای مجموعه‌های هنری و نمایشی و حضور مردم برای دیدن آثار هنری و نمایش‌ها دشمن را عصبانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت فضای نشاط و امید در جامعه زنده نگه داشته شد تصریح کرد: هدف ما حرکت به سمت ترویج ارزش‌های انقلابی و دینی است و در همین راستا یک کار هنری با عنوان خط شکنان برای شهدای خط شکن ساخته شد و به قدری حماسی بود که مخاطبان با اشک آن را می‌دیدند.

اسماعیلی افزود: مأموریت ما ایجاد نشاط در جامعه و رونق فضای هنری است به گونه‌ای که کمترین خراشی به ارزش‌ها وارد نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در قانون بودجه برای ایجاد سبدهای مهندسی فرهنگی در استان‌ها بودجه گرفتیم و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد گفت: دولت سیزدهم در استان‌ها برای اولین بار بندی در بودجه آورده که شرکت‌های دولتی بزرگ موظف هستند یک درصد درآمد خود را در حوزه فرهنگی و هنری هزینه کنند که انقلاب جدیدی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه نظارت و حمایت برای آثار فرهنگی هنری را بر عهده دارد بیان کرد: تصمیم داریم که در ایام عید به ویژه ایام منتسب به پیامبر اسلام فضای شادی و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم و برنامه ریزی برای این منظور در حال انجام است.

اسماعیلی ادامه داد: به دنبال تغییر شاخص‌های فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی هستیم.