مهدی حاجتی با اشاره به برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: برنامه‌های هفته معلم از 12 اردیبهشت ماه جاری آغاز شد.

ندای گیلان:مهدی حاجتی با اشاره به برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: برنامه‌های هفته معلم از 12 اردیبهشت ماه جاری آغاز شد.

وی از برگزاری همایش تجلیل از معلمان نمونه گیلان در روز 17 اردیبهشت ماه جاری در زیباکنار رشت خبر داد و گفت: روز گذشته نیز فرهنگیان بسیجی در دهکده ساحلی انزلی مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تکریم از معلمان و فرهنگیان به یک فرهنگ تبدیل شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی خواستار برگزاری مراسم‌های مشترک در زمینه تکریم از معلمان هستند.

وی معلمان را مادران و پدران روحانی و ثانوی دانش‌آموزان دانست و افزود: معلمان مسئولیت تربیت و پرورش فرزندان جامعه را به‌عهده دارند.

حاجتی بیشترین مخاطبان آموزش و پرورش را به لحاظ ذاتی مخاطبان عنوان کرد و یادآور شد: معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها و فرهنگیان بیشترین مخاطبان آموزش و پرورش هستند و این نهاد بسیار گسترده است.

وی درباره وضعیت پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: در سال 93 مقداری در پرداخت مطالبات تاخیر افتاد و صبح امروز اعتبار این مطالبات به حساب آموزش و پرورش استان واریز شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: به‌زودی پس از انجام کارهای اداری مطالبات و بخشی از پاداش فرهنگیان به حساب آنها واریز می‌شود.

وی در بحث رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار کرد: دولت در اواخر سال 93 مصوبه طرح رتبه‌بندی را به تصویب رساند که بیشتر در راستای کیفیت‌بخشی و ایجاد انگیزه معلمان است.

حاجتی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی به چهار گروه تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: هنوز شاخص‌های این گروه‌ها تعریف نشده است.

وی مهم‌ترین شاخص طرح رتبه‌بندی را توجه به شایستگی حرفه‌ای معلمان ذکر کرد و یادآور شد: طرح رتبه‌بندی حرکت خوبی برای کیفیت‌سازی است.

این مسئول متذکر شد: از طرح درس، ارتباط موثر معلم با دانش‌آموزان و… می‌توان در طرح رتبه‌بندی معلمان استفاده کرد.

وی درباره جذب نیرو در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیروهای تخصصی خود را از طریق آزمون جذب می‌کند و بهترین و شایسته‌ترین نیرو از طریق آزمون انتخاب می‌شوند.