علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تاکید بر اهمیت نقش مراکز علمی استان در تولید علم گفت: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید بتوانند در کنار مسئولین استان برای رفع مشکلات و معضلات استانی گام‌های مهمی را بردارند.

ندای گیلان:علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تاکید بر اهمیت نقش مراکز علمی استان در تولید علم گفت: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید بتوانند در کنار مسئولین استان برای رفع مشکلات و معضلات استانی گام‌های مهمی را بردارند.

دکتر امیر تیموری با اشاره به وضعیت آماری این دانشگاه گفت: حدود 30 درصد از دانشجویان استان در دانشگاه‌های آزاد اسلامی در استان گیلان مشغول به تحصیل بوده و حدود 20 درصد از اعضای هیأت علمی استادیار به بالای استان، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در حال فعالیت می‌باشند.

وی با اشاره به تولید علم در این دانشگاه گفت: در حال حاضر 11 درصد از تولیدات علمی کل استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت صورت می گیرد اما به دلیل عدم ارتباط بین مراکز علمی و پژوهشی استان با نهادها و مراکز صنعتی و تولیدی، این میزان تولید علم عملا هیچ کاربردی ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ارتباط دانشگاه با مراکز تحقیقاتی در استان را لازم دانست و تاکید کرد: تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه‌ها با صرف هزینه‌های گزاف پژوهشی در دانشگاه‌ها تولید شده و فقط در قالب CD و مجله در کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد.