ساماندهی سگ‌های ولگرد با روش زنده‌گیری در دستور کار مدیریت پسماند شهرداری رشت قرار گرفته است.

به گزارش ندای گیلان: با توجه به شکایات صورت گرفته توسط شهروندان در خصوص آزار و اذیت سگ‌های ولگرد، مسئولیت ساماندهی سگ‌های ولگرد به سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت واگذار شد.

در مرحله قبلی جمع آوری سگ‌های ولگرد سطح شهر در دی ماه ۹۳ وقتی شهر رشت شهرداری به خود نمی‌دید معدوم کردن سگ‌ها با شلیک گلوله به جای زنده گیری در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفت که این امر باعث اعتراض و شکایات حامیان و دوستداران حیوانات شد.

شهرداری رشت بعد از اعتراضات رسانه‌ای و حامیان حیوانات این کار را متوقف و در اطلاعیه خود از کلیه متخصصین، کار‌شناسان و اساتید دانشگاه خواسته بود تا با ارائه راهکارهای مناسب، این مجموعه را در جایگزینی روش‌های بهتر یاری کنند.

حال چندماه بعد از آن ماجرای پر سر و صدا و بررسی دوباره شرایط، شهرداری به استفاده از روشی روی آورده است که مورد تایید دوستداران حیوانات و کار‌شناسان بهداشت است.

در این بین نمی‌توان از پیگیری‌های علی بهارمست، معاون خدمات شهری شهرداری رشت که بلافاصله تصمیم اشتباه قبلی را ملغی و در تصمیمی مثبت کار کار‌شناسی برای اجرای روش بهتر را خواستار شد نادیده گرفت.

حال پس از کش و قوس‌های فراوان و بعد از گذشت ۹ ماه از ماجرای پر سر و صدای هدم سگ‌های ولگرد سرانجام مسئولیت ساماندهی سگ‌های ولگرد به سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت واگذار شد.

دراین راستا پس از انعقاد قرار داد تفاهم نامه با پیمانکار زنده گیری از ۲۰ مهر با نظارت مستقیم سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت براساس تماس شهروندان و اولویت بندی مناطق نسبت به زنده گیری، نگهداری و بازپروری سگ‌های ولگرد اقدام می‌شود.

بر همین اساس مدیریت پسماندهای شهرداری رشت از شهروندان گرامی خواست به منظور هرگونه اطلاع رسانی مبنی بر حضور این موجودات بلافاصله مرضوع را از طریق شماره ۱۳۷ شهرداری رشت و یا شماره ۳۳۲۴۲۱۲۱-۳۳۲۴۱۷۷۰ سازمان مدیریت پسماند اعلام نمایند.