روند ورود سرمایه به بورس در شهریور ماه منفی شد و از ابتدای شهریور تا امروز 16 هزار و 36 میلیارد تومان سرمایه حقیقی‌ها از بورس خارج و وارد بازارهای دیگر شده است.

به گزارش ندای گیلان،در چند وقت اخیر کوچ سهامداران از بورس کلید خورده و روند ورود سرمایه به این بازار در شهریور ماه منفی شد.

بازار سرمایه از نیمه دوم مرداد گرفتار ریزش شده و رکوردهای قابل توجهی را در این زمینه جابه‌جا کرده است. این بازار در مرداد از سایر بازارهای رقیب خود جا ماند و در حالی که بازار مسکن بازدهی ماهانه ۱۰ درصد و بازار خودرو و سایر کالاهای مصرفی بازدهی ۹٫۱ درصد را به جا گذاشت، بازار سرمایه با منفی ۸ درصد از تمام بازارهای موازی عقب افتاد.

بازار سرمایه که امسال قله ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحد را فتح کرده بود با عقب‌نشینی حدود ۲۵ درصدی به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی برگشته است. البته اصلاحات کم‌جان، شاخص کل را تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بالا برد اما بازار دوباره درجا زد و به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد برگشت.

امروز هم بازار با افت ۲٫۵ درصدی مواجه شد و شاخص کل را به ابتدای کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزارواحد عقب راند. همین موضوع نگرانی بسیاری از سهامداران خرد را به دنبال داشته و موج خروج آنها را از بازار رقم زده است.

بر اساس محاسبات محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه  به تجارت نیوز روند ورود سرمایه به بورس در شهریور ماه منفی شد و از ابتدای شهریور تا امروز ۱۶ هزار و ۳۶ میلیارد تومان سرمایه حقیقی‌ها عطای بورس را به لقایش بخشید.

این در حالی است که در ماه مرداد ۲۱ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان، در تیر ۳۶ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان و در خرداد ۱۰ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان سرمایه حقیقی‌ها به بورس وارد شده بود. همچنین در اردیبهشت ۲۵ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان و در فروردین ۱۸ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان پول از جانب سهامداران خرد به بازار تزریق شد.

خروج نقدینگی از بازار سرمایه در شرایطی رخ می‌دهد که نگرانی برای ورود این پول‌ها به بازار خودرو، مسکن، دلار و سایر بازارهای واسطه‌ای بالا گرفته است و گفته می‌شود که جهش یکباره قیمت خودرو از اواخر هفته گذشته تاکنون، ناشی از خروج سرمایه از بورس بوده است.