مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به کسب دو هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی طی ۱۰ ماهه نخست امسال، گفت: مالیات ۸۵ درصد درآمد گیلان را تشکیل می دهد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، علیرضا نوروزی بیان کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال با کسب دو هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان موفق شدیم ۶۵ درصد نسبت به میزان مصوب رشد درآمد مالیاتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی دوباره به صورت بودجه‌های عمرانی و جاری به استان اختصاص می‌یابد، گفت: ۸۵ درصد درآمدهای گیلان در ۱۰ ماه گذشته مربوط به درآمد مالیاتی بوده که سهم درآمدهای مالیاتی در مجموع درآمد استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۵ درصدی داشته است.

نوروزی با اشاره به اینکه میزان تحقق درآمد مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد افزایش داشته است، اظهار کرد: تمامی مبالغ درآمد مالیاتی دریافت شده به استان باز می‌گردد و صرف پروژه‌های عمرانی و هزینه جاری می‌شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه در این مدت ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد مازاد بر مصوبه کسب کرده ایم، اظهار کرد: در حالی که با تنگناهای بودجه مواجه هستیم این درآمد می‌تواند برای تأمین منابع درآمدی استان بسیار مؤثر باشد.

نوروزی با اشاره به اینکه بخشی از اموال و املاک دستگاه‌ها که ارزش افزا و مولد نیستند به فروش می‌رسد، بیان کرد: توسط نمایندگان مجلس در بند الف تبصره ۱۸ تعریف شده که دستگاه‌ها اجرایی مکلف هستند تا اموال مازاد را شناسایی و با راهبری استان به فروش برسانند.

کسب درآمد ۱۶ میلیارد تومانی از فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها

وی با تاکید به اینکه بر همین اساس در ماه‌های گذشته اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان به فروش رسید، گفت: حدود ۱۹ فقره ملک دیگر در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد که مقرر شده تا پایان سال به فروش برسد که از فروش آنها ۲۱۰ میلیارد تومان به درآمدهای استان افزوده می‌شود که تمامی این مبلغ در درآمد رشد و توسعه استان به کار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دولت و نمایندگان معتقدند این مبلغ درآمدی سال آینده در قالب صندوق توسعه استان یا به عنوان صندوق پیشرفت و عدالت اختصاص یابد، اظهار داشت: این موضوع می‌تواند به عنوان اهرم پولی و مالی صرف پروژه‌های استان شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان همچنین با اشاره به جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان، ادامه داد: طی سال‌های اخیردر ۱۷ سال گذشته ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان مصوب شده بود که از این میزان ۵۰۰ میلیون دلار آن برای ۲۷ طرح جذب شده است.

وی افزود: در سال‌جاری با توجه با آمار سازمان سرمایه گذاری بیش از ۴۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شده است.

نوروزی از سرمایه‌گذاری خارجی در آینده نزدیک در استان در حوزه صنایع غذایی با سرمایه گذاری کشورهای عربی خبر داد و گفت: کشورهایی همچون چین، کره ترکیه از کشورهای سرمایه گذار در استان بوده اند.

وی ایجاد سامانه اطلس سرمایه‌گذاری و پنجره‌های واحد سرمایه‌گذاری کسب و کار را جز برنامه‌های استان دانست و گفت: برای عملیاتی کردن این طرح به دنبال طراحی سامانه اطلس سرمایه گذاری هستیم که تاکنون نقشه‌های اولیه اطلس سرمایه‌گذاری آماده شده است.

نوروزی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه افراد می‌توانند تمامی اطلاعات لازم را در خصوص سرمایه گذاری، الزامات و محدودیت‌های دستگاه‌ها را در هر منطقه از طریق این اپلیکیشن قبل از اقدام به مراحل اداری ارزیابی کنند.