مجید فاتحی در انزلی فراهم شدن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را از وظایف منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.

ندای گیلان:مجید فاتحی در انزلی فراهم شدن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را از وظایف منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی اقدام‌هایی برای خدمات‌رسانی بیشتر انجام داده است، تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی با برخورداری از ظرفیت‌های زیاد آماده سرمایه‌گذاری است.

معاون فرهنگی‌، اجتماعی‌ و گردشگری منطقه آزاد انزلی با اشاره به اجرای مصوبه هیئت وزیران درباره قرار گرفتن محدوده ساحلی رشت در این منطقه گفت: از حدود یک سال پیش این مصوبه اجرایی شده است.

وی انجام اعمال حاکمیت در منطقه آزاد انزلی را نیازمند تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها عنوان و از افتتاح بزرگ‌ترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور در این منطقه خبر داد و گفت: این مرکز تا پایان خرداد امسال در ساحل جفرود پایین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فاتحی سالن ماساژ، رختکن، دوش آب، زمین ورزشی به صورت مجزا برای خانم‌ها و آقایان و … را از مزایای مرکز مذکور ذکر کرد و یادآور شد: این مرکز با بیش از 2 میلیارد تومان از محل اعتبارات منطقه آزاد انزلی به عنوان الگو طراحی و اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: آمادگی داریم به سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در 40 کیلومتر نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی را دارند طرح مذکور را به آنها ارائه دهیم.

معاون فرهنگی‌، اجتماعی‌ و گردشگری منطقه آزاد انزلی درباره احداث جاده 24 متری از فاز تجارت ضلع شرقی منطقه آزاد انزلی منتهی به سفیدرود، خاطرنشان کرد: مطالعه و ارزیابی این طرح در حال انجام است و امسال عملیات اجرایی آن با احتساب 60 متر حریم دریا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع منطقه آزاد انزلی در حال نهایی شدن است، تصریح کرد: در این طرح موضوعات گردشگری دیده شده و به عنوان سند توسعه آینده منطقه آزاد انزلی راهبردها و راهکارهای توسعه در گردشگری را نشان می‌دهد.

فاتحی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح مذکور سازمان منطقه آزاد یکی از بهترین مشاوران را گرفته است، متذکر شد: حدود یک سال در پروژه طرح جامع کار شده و نقشه آینده در تمام زمینه‌ها را تبیین می‌کند.