به دنبال تداوم ناآرامی در شرق ترکیه و حملات تروریستی علیه اتباع ایران، سفیر ترکیه در تهران جهت اعلام مراتب نگرانی جمهوری اسلامی به وزارت‌ خارجه فراخوانده شد.

به گزارش ندای گیلان: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه کشورمان، بدنبال تداوم ناآرامی های شرق ترکیه و حملات صورت گرفته تروریستی علیه اتباع و وسایل نقلیه جمهوری اسلامی ایران امروز در ملاقات مدیر کل مشترک المنافع و قفقاز وزارت خارجه با سفیر ترکیه در تهران و پیگیری موضوع،مراتب نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تداوم حملات صورت گرفته علیه اتباع کشورمان در خاک ترکیه به سفیر ترکیه اعلام و توجه بیشتر دولت ترکیه نسبت به حفظ امنیت وسایل نقلیه و اتباع جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفت.
سفیر ترکیه نیز ضمن تاکید بر مسئولیت دولت ترکیه در قبال حفظ امنیت اتباع سایر کشورها در خاک این کشور ، اظهار داشت: ما نیز از شرایط ایجاد شده نگران هستیم و موضوع را با جدیت دنبال خواهم کرد. شهروندان خارجی که به ترکیه وارد می شوند و از جمله اتباع ایرانی به عنوان امانت در دستان ما هستند و برای حفظ امنیت آنان تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد. وی اضافه کرد موضوع را با مبادی ذیربط پیگیری و نتیجه را در اسرع وقت اعلام می نمایم.
شایان ذکر است در 18 مرداد ماه 1394 و در پی کشته شدن تبعه کشورمان در یکی از این حملات،سفیر ترکیه به وزارت خارجه دعوت شده بود و در خصوص ضرورت شناسایی عوامل دخیل، جبران خسارات قربانیان و آسیب دیدگان این حملات و ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه یادداشتی به وی تسلیم شد./وزارت امور خارجه