سعید جلیلی در روز رای گیری جزو لیست نخواهد بود و او به صورت مستقل از «جمنا» نامزد انتخابات خواهد شد .

به گزارش ندای گیلان،حذف سعید جلیلی پس از جلسه او با حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی «جمنا» صورت گرفته است . ماجرا از این قرار است که در مجمع عمومی اول «جمنا» نام سعید جلیلی به عنوان سهمیه جبهه پایداری برای رای گیری اعلام شد . بلافاصله بعد از برگزاری این جلسه، افراد سیاسی و رسانه ای نزدیک به سعید جلیلی در اظهار نظرهایی اعترضاشان را به این اقدام «جمنا» اعلام کرده و این مساله را رخدادی بدون اجازه و اذن سعید جلیلی عنوان کردند . همزمان صادق محصولی نیز در مصاحبه ای از این اقدام «جمنا» انتقاد کرده و گفت که اساسا پایداری فردی را به «جمنا» معرفی نکرده است.

در همین حال تلاش ها برای جذب سعید جلیلی ادامه یافت تا آنجا که نام او در فهرست منتخبین جدید جمنا هم اعلام شد. تا اوایل این هفته نیز تصور این بود که او حضور در «جمنا» را پذیرفته و نامش به عنوان 5 نفر منتخب نهایی اعلام خواهد شد.

از غروب روز گذشته اما خبرهایی در محافل سیاسی پیچید که حکایت از پایان تلاش ها در این مورد داشت . آنگونه که خبرنگار «انتخاب» مطلع شده است روز گذشته جلسه ای میان سعید جلیلی و رحیمیان به نمایندگی از جمنا برگزار شده است. در این جلسه سعید جلیلی از عزم خود برای نامزدی در انتخابات خبر داده اما در عین حال گفته نمی تواند شرط «جمنا» برای امضای تعهد کناره گیری را بپذیرد.

بعد از انتقال این پیام اعضای تصمیم گیر «جمنا» اعلام کرده اند که نمی توانند بدون پذیرش این پیش شرط مهم، نام جلیلی را برای انتخابات روز پنج شنبه در لیست قرار دهند . بر همین اساس سعید جلیلی در روز رای گیری جزو لیست نخواهد بود و او به صورت مستقل از «جمنا» نامزد انتخابات خواهد شد .