مهدوی از سرمایه‌گذاری 30 میلیارد و 924 میلیون و 200 هزار تومانی بخش خصوصی برای بهره‌برداری پروژه‌های مختلف در این شهرستان خبر داد

به گزارش ندای گیلان؛فرماندار رشت با اشاره به سرمایه‌گذاری 30 میلیارد و 924 میلیون و 200 هزار تومانی بخش خصوصی برای بهره‌برداری پروژه‌های مختلف در این شهرستان، خاطرنشان کرد: 50 میلیارد و 192 میلیون تومان به پروژه‌های مذکور تسهیلات پرداخت شده است.

سید عیسی مهدوی گفت: آسفالت داخلی معابر روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای شهرستان رشت در حال انجام است.

وی آسفالت خارج از معابر روستایی را به عهده اداره راه و شهرسازی رشت عنوان کرد و افزود: امسال با تدبیر دولت بیشترین قیر یارانه‌ای به رشت اختصاص داده شده است.

فرماندار رشت از اختصاص دو هزار تن قیر یارانه‌ای تشویقی به دلیل انجام پروژه‌های آسفالت راه روستایی به این شهرستان خبر داد و بیان کرد: امسال رشت دارای چهار هزار تن سهمیه قیر یارانه‌ای است.

مهدوی با بیان اینکه مشارکت مردمی سبب ارتقای فعالیت‌های عمرانی در نقاط مختلف به‌ویژه روستاها می‌شود، تصریح کرد: 35 درصد از هزینه پروژه‌ها با مشارکت دهیاران تامین می‌شود.

وی به افتتاح 167 پروژه با اعتبار 222 میلیارد و 387 میلیون و 900 هزار تومان در دهه فجر جاری در رشت اشاره کرد و گفت: 92 میلیارد و 182 میلیون و 200 هزار تومان از اعتبارات مذکور مربوط به بخش دولتی است.

مهدوی اعتبارات هزینه شده از منابع داخلی دستگاه‌های اجرایی را 46 میلیارد و 199 میلیون و 100 هزار تومان خواند و یادآور شد: 2 میلیارد و 924 میلیون و 200 هزار تومان سهم سرمایه‌گذاری افراد در پروژه‌های افتتاحی رشت است.

وی با بیان اینکه 35 روستای رشت با اعتبار 22 میلیارد تومان در دهه فجر جاری گازدار می‌شوند، اظهار کرد: بخش‌های خشکبیجار، مرکزی و خمام تبدیل بخش سبز می‌شوند.

فرماندار رشت به افتتاح آسفالت راه 15 روستا با اعتبار 4 میلیارد و 677 میلیون تومان در دهه فجر جاری اشاره کرد و افزود: آسفالت راه‌های روستایی در راستای توسعه زیرساخت‌های مناطق روستایی انجام می‌شود.

مهدوی از بهره‌برداری از پنج شرکت تولیدی در رشت خبر داد و بیان کرد: دهه فجر جاری طرح توسعه‌ای چهار شرکت تولیدی با 31 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شود.