به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امین امینی امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته اظهارداشت: ساختار وزارت راه امسال با رویکرد یکپارچهسازی و تلفیق مسکن و شهرسازی و راه و ترابری تغییر کرد و معاونت برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل به دو […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امین امینی امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته اظهارداشت: ساختار وزارت راه امسال با رویکرد یکپارچهسازی و تلفیق مسکن و شهرسازی و راه و ترابری تغییر کرد و معاونت برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل به دو معاونت تبدیل شد.وی اظهارداشت: ما در بخش برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه، مدریت منابع و بودجه، سرمایه گذاری و توسعه زیرساختها را دنبال میکنیم. در برنامه پنجم 5 ماده مهم در ماده 161 و 166 اقدامات مغفول داشتیم که در چند سال اخیر اقدامات مناسبی برای اجرای آنها انجام شد که انتشار طرح جامع حمل و نقل یکی از آنها بود.وی ادامه داد: طرح جامع حمل و نقل از سال 82 کلید خورد، در سال 84 انجام شد و در سال 1389 با 16 هزار برگ محتوای پژوهش در وزارت راه به تصویب رسید اما تا امسال این محتوا منتشر نشد.معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه افزود: کارگروهی برای انتشار طرح جامع حمل و نقل با همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن تشکیل شد؛ این محتوا در حال حاضر منتشر شده است و در آبان ماه متن منتشر شده طرح جامع حمل و نقل با رویکرد ادامه مسیر ارائه شد.امینی با اشاره به اینکه راهبردهای ادامه طرح جامع حمل و نقل را تهیه کردیم، گفت: امسال نحوه به روزرسانی سند در شورای هماهنگی ترابری کشور مصوب میشود.وی اضافه کرد: تشکیل شرکت شهر فرودگاهی امام در سال 94 انجام شد و برای ترمینال سلام به توافق سرمایهگذاری 500 میلیارد تومانی رسیدیم.وی ادامه داد: همچنین در آستانه عقد قرارداد 2 میلیارد دلاری برای ارتقای ظرفیت ترمینال مسافری فرودگاه امام هستیم.وی گفت: سامانه ثبت سوانح و حوادث از برنامه چهارم توسعه مغفول مانده بود؛ اکنون این سامانه با پیشرفت 95 درصدی در اختیار مدیران وزارت راه است و تا پایان سال در اختیار عموم قرار میگیرد که در صدد هستیم این سامانه را به روزرسانی کنیم.وی ادامه داد: همچنین توانستیم سرمایه بانک مسکن را 10 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم ضمن آنکه صندوق توسعه حمل و نقل را در قانون دائمی به تصویب برسانیم.معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه گفت: در قانون بودجه سنواتی 258 طرح اجرایی کردیم که 50 هزار کیلومتر راه و راهآهن را در بر میگیرد که 163 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل لازم دارد در حالیکه اعتبار سالانه ما حدود 8 هزار میلیارد تومان است.وی افزود: از این 163 هزار میلیارد تومان پروژه 84 هزار میلیارد تومان آن ریلی است ضمن آنکه 80 هزار میلیارد تومان پروژه به پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد داریم.وی اضافه کرد: بقیه نیز مشمول پروژههای جادهای است که 79 هزار میلیارد تومان است.معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه گفت: در حال حاضر 15 هزار کیلومتر از این پروژهها را اجرایی کردهایم.امینی اظهارداشت: از 163 هزار میلیارد تومان پروژه فقط 23 هزار میلیارد تومان بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 143 هزار میلیارد تومان کمتر از 50 درصد رشد دارد.انتهای پیام/آ