رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان گفت:از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار و 309 فقره انواع پرونده‌های سرقت در استان گیلان تشکیل و 3 هزار و 682 سارق نیز به اتهام انواع جرایم سرقت دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شدند.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ فرهاد فلاح کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان در حوزه جرایم خشن جزء استان‌های آخر کشور محسوب می‌شود و کمتر از یک درصد سرقت‌های انجام شده در آن خشن است اظهار داشت: سرقت سیم برق و کابل مخابرات یکی از معضلاتی است که در گیلان با آن مواجهیم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه ۲۶۷ باب مغازه خرید و فروش ضایعات در استان وجود دارد لزوم تعامل و همکاری صاحبان این واحدها با نیروی انتظامی را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: اگر مشارکت‌های عمومی در جامعه و بین مردم افزایش پیدا کند می‌توان جلوی بروز بسیاری از جرایم مانند سرقت را گرفت.

فلاح کریمی تلاش همگانی در راستای کاهش فضای وقوع جرایم در استان گیلان را به عنوان یک ضرورت اساسی مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۳۰۹ فقره انواع پرونده‌های سرقت در استان گیلان تشکیل و ۳ هزار و ۶۸۲ سارق نیز به اتهام انواع جرایم سرقت دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شدند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه مجرمان در امر سرقت از منازل بیشتر روی سرقت نقدینگی و زیورآلات متمرکز هستند افزود: درصد بالایی از سرقت‌های انجام شده از منازل در استان گیلان از سمت بالکن واحدهای مسکونی انجام می‌شود بنابراین تجدیدنظر در طراحی ساختمان‌ها بسیار ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین عامل سرقت رها کردن اموال از سوی اشخاص در جامعه و سهل‌انگاری محسوب می‌شود تصریح کرد: بی‌توجهی و بی‌دقتی در امر نگهداری و محافظت از اموال شخصی اصلی‌ترین عامل سرقت محسوب می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم به مقوله مذکور در جامعه توجه بیشتری انجام شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه با همکاری، تعامل و تنویر افکار عمومی باید از شکل‌گیری غفلت در بین مردم جلوگیری کرد گفت: با آگاه‌سازی مردم تا حد بسیار زیادی از میزان جرایم در جامعه کاسته می‌شود از سوی دیگر استفاده از مرکز هشدار الکترونیک در گیلان عاملی اثرگذار در پیشگیری از سرقت است.

فلاح‌کریمی با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز مشکل نباید درآمد را فدای امنیت کرد و افراد جهت اجاره منازل خود در تمامی نقاط گیلان باید تمهیدات لازم را بیاندیشند افزود: شهروندان در هنگام اجاره دادن منازل خود به افراد ناشناس مشخصات دقیق افراد را دریافت کرده و پاسگاه‌های نیروی انتظامی مناطق خود را در جریان بگذارند.