شرکت اینستاگرام به کاربران خود درباره یک شیوه جدید سرقت اطلاعات در این شبکه اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ندای گیلان،اینستاگرام به کاربران در مورد کلاهبرداری جدیدی که در حال انجام است و سعی دارد با جعل “نقض حق نسخه برداری (کپی رایت)” جزئیات ورود را بدزدد، هشدار داده است. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، بدون شک یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان است. اما اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که نسبت به پیام‌های غیرمعمول در دایرکت هوشیار باشید.

در حالی که به نظر می‌رسد این پیام از “مرکز راهنمای کپی رایت اینستاگرام” ارسال شده است، شرکت اینستاگرام تأیید کرده است که هرگز به کاربران در مورد نقض حق نسخه برداری دایرکت نداده و توصیه کرده که کاربران نباید روی هر پیوندی در پیام‌های خود کلیک کنند یا به آن‌ها پاسخ دهند.

پیام کلاهبرداری نقض کپی رایت در اینستاگرام
در این پیام کلاهبرداری آمده است: “نقض کپی رایت در پستی از حساب شما شناسایی شده است. اگر فکر می‌کنید اشتباهی پیش آمده است، باید بازخوردی ثبت کنید. در غیر این صورت، حساب شما ظرف ۲۴ ساعت بسته خواهد شد.” سپس این پیام از کاربران درخواست می‌کند تا برای ثبت اعتراض روی پیوند کلیک کنند.

نکته نگران کننده این است که اگر ناخودآگاه روی پیوند کلیک کنید، از شما خواسته می‌شود که نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید، که شما با انجام این کار، به کلاهبرداران اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی خود را می‌دهید. اینستاگرام تأیید کرده است که هرگز به کاربران خود در مورد مسائل مربوط به حق کپی رایت پیام نمی‌دهد. همچنین اینستا اعلام کرده که هرگز از کاربران اطلاعات شخصی مانند رمز‌های عبور و … را درخواست نمی‌کند.