استاندار گیلان با بیان اینکه در ماه‌های آینده مردم استان و نیز شهرستان املش، شاهد آثار حضور میدانی خادمان خود و خدمت رسانی ها خواهند بود،گفت: در این راستا همه مدیران پای کار هستند و با رفع موانع، روند تکمیل پروژه های ناتمام املش تسریع می شود.

به گزارش ندای گیلان از املش، اسدالله عباسی در ادامه سفرهای شهرستانی خود با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مسئولان شهرستانی؛ از پروژه های مهم عمرانی املش شامل عملیات اجرایی تعریض جاده رانکوه به املش، پل کیازنیک، تعریض جاده کمربندی شهر املش و باند دوم راه ارتباطی شلمان به املش بازدید کرد.

عباسی افزود: از جمله علل حضور میدانی در شهرستان ها ارزیابی عملکرد مدیران و پروژه های مهم در دست انجام مثل کنارگذر شهر املش که سالهای سال همینطور ناتمام باقی مانده، راه املش به شلمان که متوقف بوده، عملیات اجرایی پل کیازنیک که بسیار کند پیش می رفت و برخی دیگر از پروژه ها که سرعت لازم در اجرا را ندارند، می باشد که نسبت به رفع این مسائل و تسریع در اجرای آنها اقدام شد.

وی در این زمینه با اشاره به پل کیازنیک در این منطقه تصریح کرد: روند اجرا و تکمیل این پروژه تاخیر دارد طبق پیش بینی ها برای تکمیل نیازمند۱۸ میلیارد تومان اعتبار است که مقرر شد از این میزان ۱۰ میلیارد تومان به زودی ابلاغ شود و ۸ میلیارد تومان دیگر هم بهنگام اتمام پروژه پرداخت می گردد.

استاندار گیلان با اشاره به برخی پروژه های منطقه گفت : سدمخزنی پلرود با پیشرفت ۸۲ درصدی با سرعت خوبی در حال انجام است و در سال ۱۴۰۲ بر اساس برنامه ریزی انجام شده به صورت آزمایشی آبگیری و با بهره برداری از آن در سال ۱۴۰۳ مشکل مردم این منطقه در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی مرتفع می شود.

وی عنوان کرد: با بهره برداری از تصفیه خانه طول‌لات هم در دهه فجر امسال مشکل آب شرب مناسب در این دو شهرستان رودسر و املش و مناطق اطراف برطرف می شود.

 عباسی با اشاره به تکمیل و انجام پروژه های مسکن مهر و مسکن محرومین در این منطقه اظهار کرد: این طرح ها نیز بخشی از اقدامات دولت سیزدهم در زمینه محرومیت زدایی از این منطقه است.

وی ادامه داد: برای جاده ییلاقی منطقه سیاخلک بخش روانکوه به زیاز املش هم اعتباراتی در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی پروژه آبرسانی به روستای ملکوت، گازرسانی به مناطق گوجید و کلامرود را از دیگر اقدامات توسعه ای در راستای محرومیت زدایی از این منطقه دانست.

استاندار گیلان ادامه داد: حل مشکل آب کشاورزی از طریق آب بندان ها و توسعه زمین ها و امکانات ورزشی در این مناطق برای جوانان همچنین موضوع تولید و قیمت چای هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این رابطه تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا حمایت های و همدلی مردمان مهربان این خطه با خدمات رسانی خوب پاسخ داده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برخی شهرستان های استان دارای عقب ماندگی  و محرومیت  هستند، افزود : شهرستان های املش و شفت از آن جمله اند که به منظور جبران بخشی از این محرومیت ها بنیاد مستضعفان و دولت طی تفاهمنامه ای در حوزه های مختلف اعم از مسکن، اشتغال و نیز عمرانی و غیره در تلاش هستند تا شاخص های محرومیت را در این ۲ شهرستان کاهش داده و شاخص های رشد را ارتقا دهند.

 عباسی  بیان کرد: در این راستا به زودی اقدامات انجام شده در این حوزه و میزان موفقیت و تلاش مدیران در استفاده از امکانات و ظرفیت های این تفاهم برای رشد شاخص های توسعه این ۲ منطقه را ارزیابی کنیم.