بخشی با بیان اینکه سرانه ورزشی گیلان متناسب با نیاز ورزشکاران این استان نیست خاطرنشان کرد: گیلان نصف سرانه ورزش کشور را داراست.

به گزارش ندای گیلان، مریم بخشی در حاشیه برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی تالش در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: گیلان مهد بازی های بومی محلی است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تصریح کرد: بازی های بومی محلی بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم دیار گیلان است.

وی با اشاره به اینکه احیای بازی‌های بومی محلی از اهداف برگزاری این جشنواره بود افزود: اشاعه فرهنگ اصيل منطقه و ايجاد شور و نشاط اجتماعی در بين مردم از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره در شهرستان تالش بود.

بخشی با بیان اینکه سرانه ورزشی گیلان متناسب با نیاز ورزشکاران این استان نیست خاطرنشان کرد: گیلان نصف سرانه ورزش کشور را داراست.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ورزشی استان فرسوده است افزود: این امر ناشی از شرایط آب و هوایی است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم این اماکن ورزشی را از حالت فرسودگی خارج کنیم.

بخشی با بیان اینکه کمبود اعتبارت و بودجه از مشکلات سازمان ورزش و جوانان است اظهارکرد: امسال تلاش داریم علاوه بر اینکه از اعتبارات ملی بهره می‌گیریم در کمیته برنامه‌ریزی استان و شهرستان‌ها اعتبارت خوب را به بخش ورزش اختصاص دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بر تلاش مسئولان استانی برای جذب سرمایه‌گذار خصوصی در حوزه ورزش تاکید کرد.

بخشی به محرومیت چوکا تالش و شهرداری بندر آستارا از میزبانی در رقابت‌های لیگ دسته دوم اشاره کرد و گفت: فقدان اسپانسرهای قدرتمند در حوزه ورزش ضعف ورزش استان گیلان است.