استاندار گیلان از تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به وضعیت حجاج گیلانی حادثه دیده منا و همچنین خانواده های آنان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: محمدعلی نجفی روز شنبه در نشست بررسی وضعیت گیلانی ها در حادثه منا افزود: تاکنون کشته شدن 11 حاجی گیلانی در فاجعه منا تایید شده است.
وی اظهار کرد: همچنین براساس گزارش مدیر حج و زیارت گیلان، 13 نفر مفقود و یک نفر بستری هستند.
استاندار گیلان تصریح کرد: مصیبت دیدگان این حادثه همه از یک کاروان از شهرستان رودسر بودند که علاوه بر رودسر، از شهرستان های املش، سیاهکل و لنگرود نیز پذیرش داشت.
نجفی پیام مقام معظم رهبری را موجب تسکین آلام مصیبت دیدگان و امیدواری آنان خواند و ادامه داد: رییس جمهوری نیز در بدو ورود به فرودگاه نیویورک، به معاون اول رییس جمهوری دستور تشکیل جلسه فوق العاده هیأت دولت را داد.
استاندار گیلان گفت: این جلسات برای تسکین آلام خانواده ها و عزت و احترام به آنان، موثر خواهد بود.
نجفی افزود: باید حضور بسیار قوی داشته باشیم و با برخورد محبت آمیز، عاطفی و مهیاکردن تمامی امکانات برای برگزاری مراسم نگذاریم هیچ فشاری به خانواده آنان وارد شود.
وی از فرمانداران و مدیران مربوطه خواست همین امروز از خانواده های داغدیده سرکشی کنند و جویای مشکلاتشان شوند.
امیر جانبازی رودسری فرماندار شهرستان رودسر نیز در این نشست گفت: تاکنون طبق اعلام حج و زیارت، تمامی کشته شدگان از کاروان شماره 28159 بوده اند.
دفتر حج و زیارت گیلان طی اطلاعیه ای که در سایت اینترنتی خود منتشر کرده؛ تاکنون 11 زائر گیلانی جزو جان باختگان و 13 زائر دیگر هنوز مفقود هستند و یک زائر نیز در بیمارستان های سعودی بسر می برد.
همه این زائران از کاروان شماره 28159 به مدیریت منصور یوسف نیا بوده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پنجشنبه شب گذشته در پیامی، در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت الله الحرام، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری نیز طی پیامی ضمن تسلیت حادثه غمبار منا، دستورهای ویژه ای به معاون اول خود برای پیگیری حادثه منا صادر کرد.
همچنین عصر دیروز (جمعه) نشست ویژه هیأت دولت برای پیگیری حادثه منا به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری تشکیل و در آن، آخرین وضعیت جان باختگان و مجروحان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.