ندای گیلان:از صبح روز چهارشنبه ، به علت بارش برف در شهرستان ستاد بحران شهرستان رضوانشهر برای مقابله با بحران و نزولات جوی در آماده باش کامل قرار دارد.

به گزارش ندای گیلان از رضوانشهر از صبح روز چهارشنبه ، به علت بارش برف در شهرستان ستاد بحران شهرستان رضوانشهر برای مقابله با بحران و نزولات جوی در آماده باش کامل قرار دارد.
فرماندار رضوانشهر اظهار نمود: برغم بارش برف شدید و سرما، همه راه های اصلی این شهرستان بجز محور پونل – خلخال باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
مهندس عسگر حسنی پور افزود: محور پونل به خلخال با توجه به شرایط جوی نا مناسب و خطر ریزش بهمن که از راه های صعب العبور و سخت گذر استان است با مصوبه شورای ترافیک استان تا اطلاع بعدی بسته می باشد.
وی  بیان کرد: بجز محور پونل به خلخال سایر جاده های اصلی و فرعی این شهرستان با تلاش نیرو های امدادی و راهداری باز است و سه دستگاه کامیون برفروب، یک دستگاه گریدر با تعداد 16 نفر پرسنل راهداری بصورت تمام وقت مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: نمک پاشی محور های برف گیر نیز از دیگر اقداتی است که در حال انجام است و برای خدمت به مردم عزیز این شهرستان و مسافران از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنیم.
حسنی پور همچنین در خصوص مراقبت و نگهداری از ابنیه و ساختمانهای دولتی و عمومی و همچنین فضاهای آموزشی نیز متذکر شد: با توجه به هشدار های قبلی به مدیران دستگاه های مربوط در این راستا، هم اکنون مدیران مدارس حتی در ساعت شب و بعد از ظهر نیز باید با سرکشی مرتب نسبت به برف روبی سقف های شیروانی مدارس اقدام نمایند.
وی افزود: در این زمینه باید از ظرفیت انجمن اولیا نیز استفاده شود و حتی افرادی نیز از سوی اداره آموزش و پروش بعنوان کشیک شبانه روزی مشخص شده اند و تلاش خواهیم کرد تا هیچ گونه حادثه ای در این راستا پیش نیاید.
فرماندار رضوانشهر در خصوص تأمین و ذخیره آرد مورد نظر برای صنوف نانوایی و عشایری منطقه نیز گفت: هم اکنون تدابیر لازم در این خصوص نیز از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت اندیشیده شده است و به اندازه کافی در انبارها ذخیره آرد موجود است.
نماینده عالی دولت در شهرستان رضوانشهر افزود: پیش بینی لازم جهت استفاده از سوخت جایگزین برای نانوایی های شهرستان نیز بعمل آمده است و اگر چنانچه به علت سرمای شدید با قطعی گاز مواجه شویم، واحد های نانوایی در این شهرستان از سوخت جایگزین و نفت استفاده خواهند نمود.
حسنی پور در خصوص تأمین علوفه و خوراک دامی نیز گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هم اکنون به میزان 50 تن جو و مقادیر زیادی علوفه در انبار های تعاونی دامداران ذخیره کرده و برای تعداد 18 واحد مرغداری نیز تدابیر پیشگیرانه لازم جهت هرگونه حادثه احتمالی در مقابل سرما و یخبندان اندیشیده شده است.
فرماندار رضوانشهر همچنین گفت: با توجه به پراکندگی خانوار های روستایی در نقاط مرتفع این شهرستان حفظ و نگهداری از امکانات و تأسیسات برق و آب نیز کار بسیار سخت و دشواری است که امروز شاهد شکستگی یک تیر برق در روستای ییلاقی لتوم بودیم که بسرعت نسبت به ترمیم آن اقدام شد و برق منطقه برقرار شد.
وی همچنین در زمینه تأمین سوخت و نفت سفید برای مناطق کوهستانی و سخت گذر این شهرستان گفت: تدابیر لازم از سوی بخشداران و دهیاران با همکاری شرکت نفت بعمل آمده که طی آخرین مرحله نیز کوپن فوق العاده برای دریافت نفت اعلام شد و به هر خانوار به میزان 420 لیتر تحویل گردید و تا کنون هیچ گونه کمبودی در این زمینه گزارش نشده است.