ندای گیلان:مجری این طرح تحقیقاتی گفت: این سامانه قادر است با نرم افزار پیشرفته ای که دارد ، بلافاصله بعد از پخش گازهای سمی ، غلظت آن را در مسافت های مختلف مشخص کرده و نقطه بهینه جمع آوری را تعریف کند. آقای شروانی تبار افزود : بعد از نصب در محل مناسب با پاشیدن […]

ندای گیلان:مجری این طرح تحقیقاتی گفت: این سامانه قادر است با نرم افزار پیشرفته ای که دارد ، بلافاصله بعد از پخش گازهای سمی ، غلظت آن را در مسافت های مختلف مشخص کرده و نقطه بهینه جمع آوری را تعریف کند.

آقای شروانی تبار افزود : بعد از نصب در محل مناسب با پاشیدن یک سیال که به حالت اولیه آب است ، جذب گازها صورت می گیرد و آب مصرف شده نیز به مخزنی برمی گردد که عمل تصفیه آن را انجام می دهد تا مانع از آلودگی محیط شود.
وی گفت : این سامانه بر اساس معادلات مکانیک سیالات کار می کند و مهمترین شاخص آن معادله برنولی است که با ایجاد یک خلا نسبی ، باعث جذب گازها در محل مورد نظر می شود.
آقای شروانی تبار افزود : تاکنون 15 استاد و دانشجوی مکانیک ، نرم افزار و مواد در این طرح همکاری داشتند و پایلوت طرح به صورت کاملا موفق و صد در صد بومی ساخته شد.
مجری این طرح گفت : از این سامانه می توان در جمع آوری گازهای سمی از محیط، افزایش برداشت از مخازن نفتی ، شیرین کردن گازها، تولید انواع پودرها، تصفیه گازهای آلاینده پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و کارخانه های سیمان و نیز به عنوان درختان مصنوعی برای پاکسازی هوای کلانشهرها استفاده کرد.
آقای شروانی تبار افزود : ما از 14 سال پیش تحقیق روی روش های جمع آوری گازهای سمی را آغاز کردیم و از سال 91 در قالب شرکت دانش بنیان سامانه های فراصوت نوید ایرانیان اقدام به طراحی و ساخت سامانه اتومایزر و اسپری پیشرفته برای جذب گازهای سمی کردیم که برای نخستین بار در دنیا ارائه شده است.

صدا و سیما