شهردار رشت دانستن را حق مردم عنوان کرد و گفت: سامانه شفافیت شهرداری رشت به منظور انتشار و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات راه اندازی می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، جلسه راه اندازی پرتال شفافیت شهرداری رشت با حضور رحیم شوقی شهردار و مدیران حقوقی، حراست، بازرسی، مدیرعامل سازمان فاوا، نوسازی و تحول اداری شهرداری و همچنین کارشناسان این حوزه در محل دفتر شهردار برگزار شد.

رحیم شوقی در جلسه مذکور با تاکید براینکه دانستن حق مردم است، اظهار کرد: سامانه شفافیت شهرداری رشت به منظور انتشار و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات شهرداری راه اندازی می‌شود.

وی، راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری رشت را سبب اشراف شهروندان نسبت به اقدام‌های شهرداری عنوان کرد و افزود: یکی از موضوع‌هایی که همواره در شهرداری پیگیری می‌کنیم، ایجاد شفافیت است.

شهردار رشت با بیان اینکه بروزرسانی سامانه شفافیت حائز اهمیت است، تصریح کرد: پس از راه اندازی، بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت شهرداری رشت باید به طور مستمر باشد.

سامانه شفافیت شهرداری رشت طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر شفافیت اطلاعات دستگاه‌ها و با استفاده از قانون انتشار و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات توسط مدیریت بازرسی شهرداری و با همکاری مدیریت نوسازی و تحول اداری تدوین شده و راه اندازی می‌شود.