استاندار گیلان از تشکیل 46 پرونده تخلف در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز در گردنه حیران آستارا خبر داد و گفت: صدور حکم تخریب شش مورد سازه‌های غیرمجاز در این منطقه صادر شده است.

ندای گیلان: محمدعلی نجفی ظهر دیروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استانداری گیلان برطرف شدنموانع موجود در بخش زباله‌سوزهای استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در کشورهای دنیا زباله به عنوان ثروت تلقی می‌شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم زباله‌های گیلان در آینده موجب تولید ثروت برای استان شود، افزود: در بخش مدیریت پسماند و مسایل زیست‌محیطی اقدام‌هایی صورت گرفته است.
استاندار گیلان اتخاذ تدابیر لازم درباره مدیریت زباله‌های انباشت شده را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای حفظ آینده گیلان باید مدیریت زباله‌ها اعمال شود.
ویفرهنگ‌سازی در مدیریت جمع‌آوری زباله‌ها و پسماند را نیازمند آموزش و برنامه‌ریزی صحیح دانست و گفت: مدیران مربوطه شهرستانی که در بحث مدیریت پسماند موفق عمل کردند باید تشویق شوند.
نجفی توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در کنار حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را مهم خواند و خاطرنشان کرد: در این زمینه اهتمام ویژه‌ای در استان وجود دارد.
وی درختکاری در ورودی و خروجی شهرهای گیلان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این زمینه می‌تواند از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد بهره‌مند شد.
استاندار گیلان در ادامه به ساخت ویلاهای غیرمجاز در گردنه حیران اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید حتی یک مورد پروانه ساختمانی جدید در منطقه حیران صادر نشده است.
وی با تصریح بر اینکه کمیته نظارتی گیلان برای مقابله با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در گردنه حیران تشکیل شده است، یادآور شد: تاکنون 46 پرونده تخلف در زمینه ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در گردنه حیران تشکیل شده است.
نجفی از صدور حکم تخریب سازه‌های غیرمجاز در گردنه حیران خبر داد و متذکر شد: حکم تخریب شش مورد سازه
غیرمجاز در گردنه حیران صادر شده است.
به گفته وی، گشت‌های نظارتی به منظور حفاظت از اراضی کشاورزی و ملی در گردنه حیران آستارا و گیلان افزایش یافته است./فارس