فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان از دستگیری سارقان طلافروشی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،سرهنگ محمود قاسمی از دستگیری اعضای باند سارقان طلافروشی در لاهیجان خبرداد و گفت: این سارقان توسط پلیس آگاهی شهرستان لاهیجان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با بیان اینكه پس از اعلام سرقت یك طلافروشی در ششم مردادماه سالجاری در این شهرستان و فرار متهمان با خودروی صاحب طلا فروشی، پرونده مذكور در دستوركار كارآگاهان آگاهی قرار گرفت، افزود: كارآگاهان آگاهی با بررسی صحنه جرم و انجام تحقیقات از مالباختگان دریافتند كه سارقان كه سه نفر بوده اند با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت طلاها كرده و سپس با خودروی مالك مغازه اقدام به فرار كرده اند.

وی با تاكید براینكه خودرو مالك مغازه در یكی از خیابان های به صورت رها شده كشف شد، ادامه داد: كارآگاهان آگاهی با اقدامات پلیس موفق به كشف هویت یكی از سارقان شده و وی را كه اهل و ساكن تهران بود با عزیمت به تهران دستگیر كردند.

این مقام انتظامی با تصریح براینكه متهم پس از دستگیری منكر سرقت شد ولی پس از مواجهه با مستندات ارائه شده لب به اعتراف گشود، تصریح كرد: این متهم پس از بازجویی به همدستی ۵ مرد جوان دیگر اعتراف كرد.

وی با بیان اینكه از این ۵ همدست سارق دستگیر شده، ۴ نفر اهل و ساكن تهران و یك نفر اهل و ساكن لاهیجان هستند، ادامه داد: سارقان پس از سرقت قصد برهم زدن و از بین بردن سرنخ ها را داشتند.

وی با اشاره به اینكه پس از انجام اقدامات پلیسی، یك متهم در لاهیجان و متهم دیگر در شهرستان كرج شد، اضافه كرد: از متهمان دستگیر شده دو دستگاه خودرو كشف شد.

سرهنگ قاسمی متذكرشد: تلاش پلیس برای دستگیری ۳ متهم دیگر این پرونده كه متواری می باشند، ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینكه مردم نقش بسزایی درایجاد امنتی در اجتماع ایفا می كنند، خاطرنشان كرد: شهروندان با دیدن موارد مشكوك، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به مركز فوریت های پلیسی اعلام كنند.پایگاه پلیس