نجفی گفت:اگر می‌خواهیم جامعه پیشرفت کند باید به دنبال مدارس و دبستان‌ها برویم و مهارت، خلاقیت و پرسشگری را در جامعه گسترش دهیم

ندای گیلان:محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمادین مدارس گیلان در بخش سنگر، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه پیشرفت کند باید به دنبال مدارس و دبستان‌ها برویم و مهارت، خلاقیت و پرسشگری را در جامعه گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گیلان در راستای گسترش مهارت و خلاقیت در جامعه حرکت می‌کند، افزود: در دولت تدبیر و امید 256 مدرسه با یک‌هزار و 128 کلاس درس با هزینه 130 میلیارد تومان در گیلان ساخته شده است.

نجفی از افتتاح 70 واحد آموزشی گیلان تا پایان سال 95 در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: احداث این تعداد پروژه در دولتی که به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه و قیمت پایین نفت با کمبود اعتبارات مواجه بود، صورت گرفته است.

استاندار گیلان به خاطره تلخ آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در 20 سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در بدو ورود به گیلان خاطره تلخ آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در بیست سال پیش برای بنده زنده شد.

وی با تأکید بر ضرورت استانداردسازی تاسیسات گرمایشی مدارس گیلان، گفت: تأکید ما استانداردسازی مدارس بود و در مدت حضورم در گیلان تعداد 4 هزار و 900 کلاس درس با 34 میلیارد تومان هزینه استانداردسازی گرمایشی شده است.

استاندار گیلان از تلاش‌های مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس این استان قدردانی کرد و یادآور شد: این نهاد عملکرد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه دولت سخت‌ترین شرایط مالی را داشت، یادآور شد: در چنین شرایطی تلاش‌ها برای ارائه خدمات بهینه متوقف نشد و هر روز شاهد افتتاح طرح‌های مهم در گیلان و نقاط مختلف کشور هستیم./