نخستین قایق تفریحی خانوادگی توسط یک طراح و مدرس دانشگاه و کارآفرین ایرانی در بندرانزلی ساخته می‌شود.

به گزارش ندای گیلان: نخستین قایق تفریحی خانوادگی توسط یک مدرس دانشگاه و کارآفرین ایرانی در این شهرستان ساخته می‌شود.
13940530000310_PhotoA
«آلن پطروسیان» طراح، مدرس دانشگاه و کارآفرین ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرانزلی درباره انگیزه خود از ساخت قایق تفریحی خانوادگی اظهار کرد: شهرستان بندرانزلی با وجود بزرگ‌ترین بندر شمال ایران و منطقه آزاد انزلی امکان بسیار خوبی برای استفاده از قایق‌های تفریحی دارد که تاکنون در این مورد اقدام جدی صورت نگرفته است.
پطروسیان ادامه داد: با توجه به این که قایق‌های تفریحی نیاز به اسکله دارند بهترین جا برای این کار بندرگاه انزلی است که بر جاذبه‌های گردشگری منطقه می‌افزاید.
وی با بیان اینکه در طراحی این قایق نیاز و ذائقه ایرانی در نظر گرفته شده است، افزود: این قایق می‌تواند نیازهای صنعتی و اشتغال انزلی و گیلان را نیز تامین کند.
این مدرس دانشگاه از چند سال پیش در زمینه طراحی خودرو با کارخانه‌های ایرانی همکاری دارد و سفارش‌های شخصی طراحی خودروهای حرفه‌ای، تشریفاتی، صنعتی و مسابقات اتومبیلرانی را نیز اجرا می‌کند.
به گفته وی، قیمت یک قایق تفریحی گردشگری تیپ یک به طول شش متر دارای گنجایش چهار نفر با اتاق خواب و فضای آشپزخانه کوچک یک‌پنجم قیمت یک خودروی خارجی گران‌قیمت است و علاقمندان به این ورزش و ویلاداران می‌توانند قایق مورد علاقه خود را سفارش دهند.
پطروسیان تصریح کرد: طراحی این قایق تفریحی خانوادگی با رعایت اصول طراحی روز و استانداردهای دوستدار محیط زیست، به عنوان نماد و الهامی از هنر غنی ایرانی نیازهای کامل یک سفر کوتاه دریایی را برای هر خانواده تامین می‌کند.
به گفته وی در طراحی بیرونی و داخلی قایق مذکور ویژگی‌های خاص دسترسی، ایمنی و سهولت در ناوبری پیش‌بینی شده و در جزییات طراحی مرتبط با آسایش سرنشینان «فضای نشیمن داخلی رو به دریا و عرشه» انعطاف‌پذیری در زمینه قابلیت‌های تغییرپذیری «مدولار» حالت‌های مختلف نشیمن به حالت ناوبری، حالت استراحت «با امکانات پذیرایی»، حالت خواب و حتی ماهیگیری تفریحی پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.
این کارآفرین ایرانی متذکر شد: در نظر گرفتن تمام این اصول موجب شده که قایق مذکور جزو مناسب‌ترین قایق‌های خانوادگی در ابعاد و کلاس خود قرار گیرد و جایی را برای امکانات و تنوع در مدل‌های تکمیلی مانند ابعاد قایق، تعداد سرنشین، محل خواب، سرویس بهداشتی، تجهیزات ناوبری، امکانات آسایشی، ایمنی و تفریحی را در محصولات دیگر این گروه ایجاد کند.

وی ساخت قایق‌های تفریحی در انزلی را موجب اشتغالزایی جوانان و متخصصان، توسعه بهره‌وری ظرفیت‌های فوق‌العاده شهری، سواحل، بنادر، فرهنگی و گردشگری بندرانزلی، توسعه صنعت و رونق اقتصادی بندرانزلی و دستیابی به موفقیت‌های صنعتی کشور دانست.
گروه طراحی آلن پطروسیان با سوابق چشمگیر فعالیت‌های خود در امور طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف در صنایع مرتبط با وسایل نقلیه خودرو، موتورسیکلت، قایق و دوچرخه در داخل و خارج از کشور، ترافیک، مبلمان شهری و انتقال علم روز از طریق دانشگاه‌ها به متخصصان و دانشجویان ایرانی مصمم شد پس از استقرار حدود یک ساله خود در شهر بندرانزلی و ثبت همکاری‌های موفق با نهادها و سازمان‌هایی مانند شهرداری بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی تولید یکی از طرح‌های مفید و راهبردی خود را برای این شهر از طریق جذب شریک سرمایه‌گذار و همکاران لازم به فرصتی برای دستیابی به اهداف و عنوان طراحی و تولید نخستین قایق‌های خانوادگی ایران به انجام رساند.
بندرانزلی با ساحل و مناظر زیبای دریایی و بندری از مراکز مهم گردشگری شمال کشور محسوب می‌شود./فارس