رمضانپوردر سال 1375 ریاست هیات شطرنج استان گیلان را بعهده گرفت اولین اقدام او در این مسئولیت احداث تالار بزرگ و بین المللی شطرنج در شهر رشت بود

به گزارش ندای گیلان،احمد رمضانپور نرگسی در سال1333در روستای نرگستان از توابع شهرستان صومعه سرا دریک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود، او دوران ابتدایی را درمدرسه روستای خود سپری نمود و جهت ادامه تحصیل راهی شهرستانهای صومعه سرا و رشت شد.

احمد رمضانپور نرگسی در 52/8/20  به خدمت سربازی اعزام گردیدکه  در سال 54 بدلیل  فعالیت  سیاسی مدت کوتاهی در زندان بسر برد وی پس از پایان خدمت  سربازی  بعنوان  معلم پیمانی در منطقه 12 تهران  مشغول تدریس شد و  همزمان در بازار گلوبندک  تهران به فعالیت آزاد اقتصادی پرداخت ازآنجا که علاقمند به امور سیاسی و معلمی بود در آزمون تربیت  معلم  شرکت نمود و پس از فارغ التحصیل  شدن از این  مرکز آموزشی در مهر ماه  سال  1357  به  عنوان دبیر مدارس در شهر فومن  به استخدام  رسمی  وزارت آموزش و پرورش درآمد . از آنجا که  نامبرده یکی از فعالین سیاسی  مذهبی تربیت  معلم استان  گیلان  بود  منزل وی چندین  بار توسط  ساواک مورد بازرسی قرار گرفت که  هر بار نوارهای سخنرانی واعلامیه های حضرت امام (ره) توسط برادر شهیدش(شهید ناصر رمضانپور  نرگسی ) جمع آوری  و  به  محل  دیگری  منتقل می شد.

دوران دبیری احمدرمضانپور نرگسی همزمان بامبارزات مردم ایران بویژه مردم شهرهای قم وتبریز بود . وی در این دوران با شهید  بزرگوار ناصر ترکان از اعضای بلند پایه سازمان فجر اسلام آشنا شد  و مدتی در یکی از خانه های تیمی سازمان یاد شده واقع در سه راه سیروس تهران آموزشهای اولیه  تشکیلاتی  را  به سرعت  سپری  نمود و پس از بازگشت به گیلان به کمک دوستان فرهنگی مبارز درشهر فومن انجمن اسلامی معلمان را تاسیس و در قالب این انجمن آشکارابه فعالیت های سیاسی وفرهنگی درسطح استان گیلان پرداخت و مردم را از ستم های رژیم شاهی آگاه می کرد . وی  با  سخنرانی های متعدد در شهرستانهای گیلان خاصه شهر رشت ، مردم را  علیه رژیم  شاه تحریک  می نمود  بطوریکه از یک  سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر شبی در منزل  پدری خود بسر می برد زیرا هر آن ممکن بود توسط ساواک دستگیر شود که بعضا نیز بازداشت و بعد از مدتی آزاد می گردید.

 رمضانپور بعداز پیروزی انقلاب اسلامی در اولین انتخابات شوراهای اسلامی شهر فومن در سال 1358 شرکت نمود و از طرف فرهنگیان  و اقشار مختلف مردم این  شهر به  عضویت  شورای اسلامی شهر فومن درآمد.

از آنجا که رمضانپور در جریان مبارزات مردمی دوران انقلاب و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی  نقش ارزنده ای ایفا نمود ، مورد توجه استاندار وقت گیلان ( شهید بزرگوار مهندس انصاری ) قرار گرفت و عنوان مشاور و بازرس ویژه استانداری مشغول بکار گردید و  سپس با تاکید نیروهای انقلابی شهرستان  فومن و حمایت جناب آقای شیخ مصطفی فومنی حائری  (نماینده دوران اول فومن در مجلس شورای اسلامی)و پیشنهاد شهید مهندس انصاری به وزارت کشوربعنوان فرماندار شهرستان فومن برگزیده شد.

وی درسال1362 با  توجه  به شرایط ویژه شهرستان تالش ، ازسوی  وزیر کشور وقت ، بعنوان  فرماندار تالش منصوب گردید و بعد از برگزاری دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دراین شهرستان  که با چالش های فراوانی همراه بود بنا برضرورت و اصرار مسئولین سیاسی و اجرایی استان بعنوان شهردار شهر رشت انتخاب و مشغول  بکار شد.

وی  با بهره گیری از تجربیات کارشناسان متعهد  و متخصص استان  و  شهرداری  رشت در این شهر منشاء خدمات فراوانی که با گذشت2 دهه از آن زمان ، هنوز مورد توجه و زبانزد خاص و عام می باشد .آقای رمضانپور از سال 1365  فرماندار آستانه اشرفیه منصوب گردید ومتعاقب آن درخواست جناب آقای مهندس غرضی وزیرمحترم وقت پست وتلگراف وتلفن، مدیریت اداره کل پست مازندران راعهده دارشد . ودرسال1372 با توجه به سابقه  و فعالیت های  فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اجرایی  و مدیریت وی ، مسئولیت بنیانگذاری و راه اندازی مرکز آموزش مدیریت دولتی دراستان گیلان را عهده دار شد.

وی در این مؤسسه آموزشی حداکثر توان  و تجربیات خود را جهت ارتقاء دانش علمی مدیران استان بکار گرفت و تلاش نمود تا مدیران استان را با آخرین یافته ها و تازه های علمی مدیریت دنیا آشنا نماید.

تجربه و تخصص  بدست  آمده طی سال ها مسئولیت های  مختلف آقای  رمضانپور و آشنایی وی با مشکلات  آحاد  مردم  خاصه کشاورزان  ، کارگران  ، بازاریان  ، دانشگاهیان  ، فرهنگیان ، کارمندان ، ورزشکاران  و  دیگر اقشار  مردم  موجب  گردید  تا با رای قاطع مردم شریف شهرستان رشت توانست در دوره های پنجم و ششم در مجلس شورای اسلامی راه پیدا نمایدو آن تجربیات در کار ملت در سطح ملی و منطقه ای بهره گیری نماید .

 رمضانپوردر سال 1375 ریاست  هیات شطرنج استان گیلان را بعهده گرفت اولین اقدام او در این مسئولیت احداث تالار بزرگ و بین المللی شطرنج در شهر رشت بود که با انجام این کار ، استعداد های شطرنج گیلان شناسایی شده و با انجام مسابقات کشوری و جهانی ، این استعدادها در سطح ملی با کسب مقام اول شکوفا شدند . خوشبختانه سالانه اکثر مسابقات ملی وجهانی در این تالار برگزار می شوند .

مهمترین مشاغل جانبی  رمضانپور در ادوار پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی می توان بشرح زیر اعلام کرد :

1 – نائب رئیس کمیسیون امور اجتماعی و عضو کمیسیون نیرو در مجلس پنجم .

2 – عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس ششم .

3 –  نائب رئیس فراکسیون فرهنگیان درمجالس پنجم و ششم .

4 – ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای خرید کالاهای اساسی کشور .

5 – ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه و بودجه و توسعه استان گیلان .

6 – عضو 5 نفره شورای اداری مجلس شورای اسلامی.

7 – رئیس فراکسیون نمایندگان شمال کشور در مجمع نمایندگان گیلان در دوره ششم .

ماموریت های مهم  رمضانپور در مجالس پنجم و ششم را می توان به شرح زیر برشمرد :

1 – مذاکره باآقای پوتین – رئیس جمهور فدراتیو روسیه  به اتفاق هیات همراه در مسکو درباره انرژی هسته ای و بازدید از تاسیسات و پروسه تولید لوله های سوخت اورانیوم غنی شده .

2 – عضویت در کمیته همکاری نمایندگان مجالس ایران و کره جنوبی در سئول و تبادل تجربه نمایندگان در کشور در ارتباط با چگونگی تحصیل درآمدها و ردیف های هزینه ای .

3 – بازدید از تاسیسات و مراکز CNG کشور هند به اتفاق وزیر وهیات همراه و ناظر در امضای موافقتنامه های بین دو کشور.

4 – سفر به کشور روسیه و بازدید از سایت هواپیماسازی این کشور به اتفاق مقامات هواپیمایی ایران و ناظر در امضاء موافقتنامه خرید هواپیماهای  204 از روسیه .

آقای رمضانپور علاوه بر فعالیت های فوق الذکر هیچگاه دست از تعلیم و تعلم  برنداشت ضمن تدریس در دانشگاه و مراکز آموزش عالی ،تحصیلات خود را در مقطع دکترای علوم سیاسی ادامه داد و با موفقیت در آزمون جامع ، در مرحله دفاع از رساله  خود می باشد .

 رمضانپور ریاست ستاد انتخابات آقای سیدمحمدخاتمی در دوره های  هفتم و هشتم ریاست جمهوری در استان گیلان را بر عهده داشت و پس از پایان دوره ششم مجلس شورای اسلامی ، مشاورت عالی وزارت بازرگانی  و مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را پذیرفت و همزمان عضویت هیات علمی موسسه آموزشی شرکت کشتیرانی و هیات مدیره شرکت کشتیرانی دریای خزر را برعهده گرفت .