شهردار رشت با بیان اینکه قرارداد ساخت این طرح از سال ۹۲ با شرکت تی اس و کشور چین منعقد شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این کارخانه بزرگ تا ۲ سال آینده با ظرفیت سوزاندن روزانه ۶۰۰ تن زباله خشک به بهره برداری برسد.

به گزارش ندای گیلان،ناصر حاج محمدی، شهردار رشت در حاشیه بازدید از طرح زباله سوز سایت لاکان رشت با بیان اینکه قرارداد ساخت این طرح از سال ۹۲ با شرکت تی اس و کشور چین منعقد شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این کارخانه بزرگ تا ۲ سال آینده با ظرفیت سوزاندن روزانه ۶۰۰ تن زباله خشک به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با ساخت کارخانه زباله سوز لاکان یکی از مشکلات بزرگ شهر رشت حل می‌شود، افزود: علت تأخیر در اجرای این پروژه وجود معارضین بود که با ورود دستگاه قضا این مشکل برطرف شده است.

شهردار رشت تصریح کرد: ۴۰ درصد اعتبارات ساخت کارخانه زباله سوز لاکان بخش خصوصی و ۶۰ درصد بقیه را دولت تامین می‌کند.

علی فتح اللهی، فرماندار رشت نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت اجرایی شدن پروژه نیروگاه زباله سوز، بر لزوم پیگیری جدی همه متولیان و استفاده از همه ظرفیت‌های ملی و استانی جهت نهایی شدن عملیات اجرایی این پروژه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پسماند یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسئولان گیلان است، تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های بزرگ باید تسریع شود، ولی باید دقت شود که شتاب و کیفیت اجرای پروژه‌ها نیز در حد مطلوب باشد.

پس از بازدید فرماندار و شهردار رشت از بخش‌های مختلف کارخانه کود آلی و احداث نیروگاه زباله سوز، مسائل و مشکلات پسماند این شهرستان در نشستی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.