استاندار گیلان گفت:در ابتدای حضورم به عنوان استاندار درگیلان ، نسبت به میزان توانمندی مدیران قضاوتی نکردم و پس از گذشت چند ماه و ارزیابی دقیق از عملکرد آنها باید اعلام کنم که برخی مدیران عملکرد خوب، شایسته تشویق و قابل حمایت دارند اما برخی در سطح متوسط هستند .

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع در  جلسه شورای اداری گیلان با بیان اینکه در کشورهای مختلف جهان پارلمان‌ها به عنوان یک رکن اساسی و نیروی تعیین کننده در ملاحظات کشوری به شمار می روند، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی عهده دار مسئولیت کلیدی در تدوین اجرای سیاست‌های ملی و منطقه‌ای است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات تضمینی برای طراحی و پیاده سازی فعالانه قوانین و همه برنامه‌های اجرایی است، افزود: مجلس قدرتمند نقشی بسیار مؤثری در توسعه شکوفایی و بالندگی کشور دارد.

وی با بیان اینکه باید در اجرای دقیق قانون جدی باشیم، خاطرنشان کرد:  صیانت از آرای مردم حق الناس به شمار می رود و یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی همه مسئولان می باشد .

زارع خواستار رعایت بی طرفی و پرهیز از هرگونه گفتار و یا رفتاری به نفع یا علیه داوطلبان شد و گفت: همه مسئولان و مدیران از هرگونه جانب داری جدا پرهیز کنند.

استاندار گیلان بالاتر بودن درصد مشارکت مردم گیلان نسبت به کل کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: مدیران بر اساس قانون موظف هستند از تمام نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات خود برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزاری شدن انتخابات استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای طرح ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: انتظار دارم با تلاش و همکاری دستگاه های مرتبط از جمله بانک مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی، از استان های پیشرو در اجرای این طرح باشیم.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با معرفی زمین های با قابلیت مسکونی مازاد خود در جهت اجرای هرچه بهتر طرح ملی مسکن کوشا باشند .

استاندار گیلان همچنین به ثبت جهانی جنگل های هیرکانی اشاره و تصریح کرد: ثبت این منابع ارزشمند طبیعی علاوه بر صیانت از این عرصه جنگلی ،در راستای تحقق توسعه پایدار و حفظ محیط زیست است و زمینه حضور گردشگران خارجی بیشتری را در استان‌های شمالی به ویژه گیلان فراهم می سازد.

وی به اقدامات انجام شده برای ثبت جهانی چادرشب بافی قاسم آباد شهرستان رودسر اشاره کرد و گفت:  به یقین این رویداد فرهنگی در جذب گردشگران داخلی و خارجی و انتقال میراث کهن این دیار به نسل های آتی نقشی تاثیرگذار است.

دکتر زارع بر لزوم توجه بیشتر به موضوع ثبت جهانی ماسوله به عنوان اثر ارزشمند معماری  و فرهنگی گیلان نیز تاکید کرد.

استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن عیدنوروز و افزایش شمار گردشگران ورودی به استان، بر لزوم فراهم سازی امکانات کافی در بخش های مرتبط و  نیز مشارکت جویی از دیگر بخش ها به ویژه تشکل های مردم نهاد تاکید کرد.

وی از دستگاه های نظارتی به ویژه تعزیرات حکومتی خواست تا به صورت مستمر به بررسی بازار و کنترل قیمت ها و نظارت در حوزه های مختلف بپردازد.

استاندار گیلان به مدیران دولتی تاکید کرد تا برای تکریم مردم و اجرای وظایف در برابر ارباب رجوع تلاش بیشتری کنند و ضمن توجه به قوانین ، مقررات و دستورالعمل ها با استفاده بهینه از اختیارات و منابع مادی و معنوی ، در راستای حل مشکلات مردم اقدام نمایند.

وی چابکی ، چالاکی ، کیفیت انجام امور ، سرعت عمل و هماهنگی را ضرورتی در مسیر اجرای وظایف مدیران دانست و اظهار داشت: در ابتدای حضورم به عنوان استاندار درگیلان ، نسبت به میزان توانمندی مدیران قضاوتی نکردم و پس از گذشت چند ماه و ارزیابی دقیق از عملکرد آنها باید اعلام کنم که برخی مدیران عملکرد خوب، شایسته تشویق و قابل حمایت دارند اما برخی در سطح متوسط هستند .

وی با بیان اینکه اینکه به این دسته از مدیران یک ماه فرصت داده می شود تا عملکرد خود را بهبود بخشند و رضایت مردم را بدست آورند، گفت: تعدادی از مدیران نیز متاسفانه عملکرد ضعیفی داشته اند که در مورد آنها تصمیمات لازم اتخاذ شده و می شود و قطعا در آینده در جمع مدیران استان نخواهند بود.