به گفته فرماندار صومعه سرا ریشه تمام ناهنجاریهای یک جامعه عدم آموزش و تربیت صحیح کودکان است .

به گزارش ندای گیلان،علی فتح اللهی فرماندار شهرستان صومعه سرا  در جلسه کنوانسیون حقوق کودکان که در فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه در جامعه اسلامی برای تمامی اقشار حقوقی مشخص شده که در راستای برخورداری افراد از این حقوق باید پیگیری جدی نمود گفت؛ مثلا در مواجهه با یک معتاد فقط خانواده این فرد نیستند که مسئولیت دارند بلکه جامعه نیز درقبال این فرد مسئولیت آموزش ، درمان، رفاه اجتماعی و… را برعهده دارد.

فرماندار صومعه سرا اظهار داشت؛ خانواده نباید با کودک خود که چون صرفا فرزند این خانواده است هرگونه رفتاری نماید و باید از رفتارهای نامناسب با کودکان جلوگیری بعمل آمده و در راستای حفظ حقوق کودکان با آن برخورد شود.

فتح اللهی ایجاد بستری مناسب برای اعتلای جامعه و فراهم آوردن اطمینان خاطر افراد را یک ضرورت خواند و تصریح کرد؛ اگر خانواده ای به هر دلیلی نتواند از کودک خود بدرستی مراقبت و نگهداری کند مکانی باشد تا حمایتهای لازم از کودک را بعمل آورد.

وی مجموعه اورژانس اجتماعی را خط مقدم حمایت از خانواده ها بویزه کودکان دانست و افزود؛ مدارس ، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودک ونوجوان، دادگستری و دیگر سازمانها میتوانند در کنار هم با ارتقاء سطح کیفی رسیدگی به امور کودکان در انتقال احساس آرامش به جامعه موثر باشند.

به گفته فرماندار صومعه سرا ریشه تمام ناهنجاریهای یک جامعه عدم آموزش و تربیت صحیح کودکان است و برای تعالی جامعه باید از کودکی افراد را تربیت و محیط زندگی سالم ومناسب را برای رشد و آموزششان فراهم