فرماندار رشت گفت: علی رغم بحث تحریم و مشکلات اقتصادی، می توان ریشه بسیاری از مشکلات موجود را در داخل کشور جستجو کرد.

به گزارش ندای گیلان، نشست هفتگی فرماندار رشت با نمایندگان شهرستان رشت  با محوریت بررسی  و پیگیری مسائل و مشکلات کارخانجات و واحدهای تولیدی صنعتی شهرستان رشت و با حضور مدیران عامل شرکت های گاز و شرکت آب و فاضلاب و معاونین ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، تامین اجتماعی و امور مالیاتی  استان گیلان در فرمانداری رشت برگزار شد.

 مهندس علی فتح اللهی در  این نشست با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان  سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این مبانی و شعارها بر اساس شرایط مختلف اقتصادی مشخص می شوند و دستگاه های خدماتی، اداری، اجرایی، قضایی و مقننه مکلف به برنامه ریزی و گام برداشتن در راستای تحقق هر ساله این شعارها هستند.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه افزود: امسال که به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، مسیر و سمت و سوی حرکت ما باید به سوی افزایش چشمگیر تولیدات در مقایسه با سالیان گذشته باشد.

مقام عالی دولت در مرکز استان با بیان این مطلب که علی رغم بحث تحریم و مشکلات اقتصادی، می توان ریشه بسیاری از مشکلات موجود را در داخل کشور جستجو نمود، تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، بسیاری از این معضلات در سایه  برنامه ریزی مناسب و مدیریت صحیح، قابل رفع خواهد بود.

وی رفع دغدغه  کارگران و مشکلات واحدهای تولیدی را از مهم ترین فاکتورها برای دستیابی به ارتقای تولیدات داخلی دانست و بیان کرد: مدیران باید در راه تحقق اهداف مورد نظر، نسبت به فراهم نمودن زیرساخت ها، شناسایی موانع و رفع آن و هر آنچه که اقتصاد کشور را دچار بحران نموده، اقدام کنند.

مهندس فتح اللهی با تاکید بر همگرایی و هم افزایی همه مسئولین امر و آحاد جامعه در راستای ساماندهی امور و رفع مشکلات، اظهار داشت: اثر و برکت اقداماتی اینچنینی، به کشور و تمامی لایه های جامعه بازمی گردد و سبب ایجاد اعتمادی همگانی در بین مردم می شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نیرنگ دشمنان کشور در جهت نفوذ زیرپوستی و همه جانبه در اعتقادات و فرهنگ والای مردم این سرزمین، خاطرنشان کرد: باید با الگو قرار دادن تفکرات انقلابی و ارائه روش هایی کارشناسی شده، راهی درست برای برون رفت از مشکلات موجود بیابیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین و بیشترین واحدهای های اقتصادی استان وجود دارد، تاکید کرد: بزرگترین شهرک صنعتی و بیش از ۳۴ هزار واحد صنعتی بزرگ در شهرستان رشت مشغول به فعالیت هستند، اما متاسفانه در ساختار جدید اداری،  اداره صنعت، معدن و تجارت  حذف شده است که  پیگیری و رفع این مشکلات نیازمند تعریف اداره مستقل صنعت، معدن و تجارت است.

مهندس فتح اللهی با تاکید بر لزوم شناسایی و معرفی کامل واحدهای صنعتی دارای مشکل از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت به فرمانداری، گفت: در راستای تسهیل و تسریع در روند سرمایه گذاری، کارگروه جذب سرمایه گذاری شهرستان رشت با حضور همه ادارات ذیربط در فرمانداری راه اندازی و امور اداری سرمایه گذاران به صورت ویژه بررسی و پیگیری می شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان شهرستان رشت نیز با اعلام آمادگی در خصوص استفاده از ظرفیت های کشوری و قانونی در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان، بر لزوم همراهی و همکاری همه دستگاه های اجرایی جهت تسهیل و تسریع در روند سرمایه گذاری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی تاکید کردند.