استاندار گیلان گفت: در ایام شیوع بیماری کرونا بسیاری از کارفرمایان در شرکت‌ها و صنایع بزرگ و کوچک، علیرغم شرایط دشوار اقتصادی و درآمدی به هرنحوی نیروهای کارگری را حفظ کردند که این موضوع در کنار داشتن اجر معنوی، به عنوان رویکردی در راستای توسعه اقتصادی ، حقیقتاً ستودنی است.

به گزارش ندای گیلان، ارسلان زارع در نشست با اعضای کانون کارفرمایی استان اظهار داشت: با توجه به نقش اثرگذاری که کانون کارفرمایان دارد؛ می تواند مشاور خوبی برای پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه ای در اقتصاد استان بویژه در حوزه فعالیت های بخش خصوصی باشد و باید از این ظرفیت متناسب با تخصص‌های موجود که حاصل تجارب ارزنده است، بهره بیشتری بگیریم.

وی با اشاره به اینکه دولت خود را در کنار کارفرمایان می بیند و همواره کوشش کرده از بخش خصوصی حمایت کند، خاطرنشان کرد: تقویت فعالان این بخش علاوه بر شفاف سازی اقتصاد توسعه‌ای، زمینه ساز رشد آنها و نیز ابهام زدایی از اقتصاد کشور را به دنبال دارد و باتوجه به اینکه کشورهای توسعه یافته براساس این رویکرد موفق بوده اند؛ معتقدم همه نهادها و دستگاه ها باید زمینه تشویق عمومی به سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و بهبود محیط کسب‌و‌کار را با همکاری انجمن‌هایی همچون کانون کارفرمایی فراهم سازند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در تعیین دستمزد نیز رویکرد دولت صرفا یکجانبه نیست بلکه معتقد است باید با تعامل میان همه گروه های کارگری و کارفرمایی اجماع و توافق حاصل شود، گفت: صرفنظر از اینکه این مهم تا چه میزان توانسته رضایت دو طرف را جلب کند؛ معتقدم نفس شکل گیری این اجماع و توافق، ستودنی و ارزنده است چراکه حمایت از پویایی کارفرما باعث می‌شود تا کارگر با قوت به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: در جلسات متعدد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، پیوسته توجه به کارفرمایان در دستور کار بوده و تأکید کرده ام تسهیلات لازم مطابق با فرآیندهای قانونی اعطا شود و در سال جاری نیز ضمن استمرار این روند، انتظار دارم اهتمام لازم برای تحقق جهش تولید صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان جهش تولید را یکی از مولفه های تحکیم و تقویت پایه های اقتصاد ملی عنوان و تحقق آن را نیازمند تعامل و هم افزایی با بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: یکی از جلوه های این هم فکری را در جریان فراگیری ویروس منحوس کرونا در کشور و البته استان گیلان شاهد بودیم که به نحوی شایسته متجلی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی با هدایت و مدیریت کارفرمایان دلسوز و متعهد، با وجود تنگناهای مالی، نگذاشتند فرآیند تولید متوقف شود و عده ای نیز با درک شرایط زمانه و مسئولیت پذیری، در راستای رفع نیاز عمومی به یک کالا، نسبت به تغییر خط تولید واحد خود اقدام کردند.

استاندار گیلان افزود: در ایام شیوع بیماری کرونا بسیاری از کارفرمایان در شرکت‌ها و صنایع بزرگ و کوچک، علیرغم شرایط دشوار اقتصادی و درآمدی به هرنحوی نیروهای کارگری را حفظ کردند که این موضوع در کنار داشتن اجر معنوی، به عنوان رویکردی در راستای توسعه اقتصادی ، حقیقتاً ستودنی است.

وی به اختصاص اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی به واحدهای اقتصادی آسیب دیده از بیماری کرونا توسط دولت اشاره و اضافه کرد: در راستای حمایت از فعالان اقتصادی تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده که تأکید کرده‌ام در شناسایی واحدها و اعطای تسهیلات دقت شود تا منابع حمایتی به افراد مستحق اختصاص یابد.

دکتر زارع افزایش کیفیت کالا و ارائه خدمات در مشاغل مختلف را جزو انتظارات خود از کارفرمایان و صاحبان صنایع و حرف عنوان کرد و افزود: حمایت از کارآفرینان، کارفرمایان، ثروت و سرمایه بومی همچون استفاده از نیروهای بومی استان در مناصب مدیریتی اولویت ماست.

وی با اشاره به نگاه ارزشمند اجتماعی بسیاری از کارفرمایان و اقدامات حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی موجود بسیاری از فعالان اقتصادی با تأکید رهبر معظم انقلاب در  راستای کمک‌های مومنانه به نیازمندان همچون مشارکت فعالانه در آزادسازی زندانیان ناشی از جرائم غیرعمد، گام های موثری برداشتند.