مراسم عصری با شعر «ریحانه» و آیین رونمایی کتاب، ساعت ۱۷ عصر امروز شنبه ۲۲ فروردین جاری در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می‌شود

به گزارش ندای گیلان، رضا ثقتی امروز در گفتگو با ندای گیلان بیان داشت: این مراسم به همت انجمن شعر و ادب رشت و با همکاری اداره ارشاد با هدف معرفی شاعران و نویسندگان زن برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم ۳۰ نفر از بانوان شاعر با موضوع حضرت زهرا (س) و منزلت و جایگاه والای ایشان شعرخوانی خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) سرور زنان جهان، اسوه و الگویی تام برای تمام زنان عاشق عفت و فضیلت است، تصریح کرد: به واسطه اینجایگاه از گذشته تاکنون چهره حضرت فاطمه (س) همواره در ادبیات فارسی متجلی شده است.

وی افزود: در واقع اثرپذیری شاعران در طول تاریخ از این شخصیت مبارک بسیار بوده و با بهره گیری و الهام از مضامین اسلامی، احادیث و قرآن مجید که برگرفته از باورهای عمیق دینی است اشعاری درباره آن حضرت سروده‌اند.

این مسئول گفت: این توجهات در اشعار شاعران زن نیز به حدی گسترده است که به راحتی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد و حتی برخی از شاعران مجموعه‌های مستقلی را به مقام زن و شخصیت حضرت فاطمه (س) اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: از این رو سعی داریم با برگزاری شب شعر شاعران زن، قدمی هر چند کوچک در نمایاندن مقام والای دردانه آفرینش و جان پیامبر اکرم (ص) برداریم.

ثقتی با اشاره به ایام بزرگداشت مقام زن و روز مادر گفت: این زمان فرصت مناسبی برای یادآوری سیره فاطمی و تبیین نقش و جایگاه زن در همه امور به ویژه فرهنگ و هنر اسلامی می‌باشد.

وی همچنین از انتشار سه کتاب «ناشناسنامه» نوشته مرضیه فرمانی، «فسیلی رشد می‌کند» نوشته زهرا خباززاده و «غزل گفتی برای کشتن من» نوشته زهرا سیاوش آبکنار خبر داد و گفت: این کتب درمراسم مذکور رونمایی شده و مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

این مسئول یادآور شد: مراسم عصری با شعر «ریحانه» و آیین رونمایی کتاب، ساعت ۱۷ عصر امروز شنبه ۲۲ فروردین جاری در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می‌شود و حضور در آن برای کلیه علاقمندان آزاد است.