تمام مسئولان در تلاش هستند فرصت دوباره‌ای ایجاد کنند تا پس از تورم پنج ساله و رکودی که پس از آن حادث شد، بیرون آییم.

به گزارش ندای گیلان، محمدعلی نجفی صبح امروز در جلسه‌ای به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر با تبریک روز کار و کارگر اظهار کرد: کارگران متعهد و پر تلاش با پشتکار اقتصاد جامعه را به حرکت در می‌آورند.

وی با بیان اینکه امسال در دوران تحول اقتصادی جدید کشور متعلق به کار، تلاش و اقتصاد است، افزود: مقام معظم رهبری آن را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند.

استاندار گیلان مضاعف شدن تلاش کارگران را مهم دانست و گفت: همانگونه که تورم 40 درصدی را کنترل کردیم باید تلاش کنیم از رکود خارج شویم و پس از رکود به رونق و شکوفایی اقتصادی برسیم.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی با تولید در بخش‌های مختلف انجام می‌شود، ادامه داد: تمام مسئولان در تلاش هستند فرصت دوباره‌ای ایجاد کنند تا پس از تورم پنج ساله و رکودی که پس از آن حادث شد، بیرون آییم.

نجفی با تصریح بر اینکه بدون کارگران که تولیدکننده ثروت ملی هستند خروج از رکود امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: وضعیت گیلان روبه بهبود بوده و این به معنای برطرف شدن مشکل تولید و اقتصاد نیست و از سال 91 روند بسیار خوبی در استان داریم.

وی از افزایش واگذاری اختیارات دولت به استانداران و مسئولان استانی خبر داد و یادآور شد: تکیه به نفت مناسب نیست اما برای به حرکت در آوردن اقتصاد و چرخه تولید به آن نیازمندیم.

استاندار گیلان یادآور شد: اکنون صادرات نفت به یک‌میلیون و 950 هزار بشکه رسیده اما بنای دولت اقتصاد بر محور نفت نیست.