ماکسیم بارانوف دقایقی پیش در پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در زیباکنار با قدردانی از استاندار و اتاق بازرگانی ایران و گیلان و منطقه آزاد اظهار کرد: سال گذشته چهاردهمین اجلاس در آستراخان برگزار شد و رویداد مهمی در حاشیه خزر است.

ندای گیلان:ماکسیم بارانوف دقایقی پیش در پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در زیباکنار با قدردانی از استاندار و اتاق بازرگانی ایران و گیلان و منطقه آزاد اظهار کرد: سال گذشته چهاردهمین اجلاس در آستراخان برگزار شد و رویداد مهمی در حاشیه خزر است.

وی با اشاره به رشت ظرفیت کشورهای حاشیه خزر به ویژه ایران، تصریح کرد: در شورای مذکور باید مصوبات به عمل برسد.

سرکنسول روسیه ادامه داد: در بیانیه‌‌ اجلاس گذشته به ظرفیت‌های موجود در کشورها اشاره شد و روسیه در صدد است سهم خود را در توسعه روابط کشورهای حاشیه خزر ایفا کند.

بارانوف گفت: حداکثر مبادلات در پنج سال پیش بین روسیه و ایران 3 میلیارد و 800 میلیارد تومان بود که پس از آن کاهش یافت و اکنون شاهد رشد ناچیز آن هستیم هر چند این مورد مثبت است اما راضی کننده نیست.

به گزارش فارس، اجلاس مذکور با میزبانی منطقه آزاد انزلی و حضور عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و جمعی از نمایندگان مجلس و بارانوف سرکنسول روسیه در رشت و… در حال برگزاری است.

عصر امروز با ریاست عسگراولادی جمع‌بندی مذاکرات پانزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه دریای خزر انجام می‌شود.

دیدار از مسابقات کشتی گیله‌مردی در منطقه آزاد انزلی، بازدید از واحدهای تولیدی منطقه آزاد و نمایشگاه و مجتمع‌های تجاری منطقه آزاد انزلی و… از جمله برنامه‌های این اجلاس است.