به همت و تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و با همکاری و مشارکت پژوهشکده گیلانشناسی روز سه شنبه دهم دی ماه امسال یک نشست تخصصی رشت پژوهی در سالن این پژوهشکده در رشت برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان،در این نشست که با حضور جمعی پرشمار از فرهیختگان، فرهنگیان، پژوهشگران، مورخان و گیلانشناسان برگزار شد، دکتر احمد سمیعی، احمد اداره چی، مهندس روبرت واهانیان و علی امیری در یک میزگرد تخصصی برای حاضران صبحت کردند.

فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی ، رضا رسولی ، محمد حسن عاقل منش از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری رشت نیز در این نشست حاضر بودند.

گفتنی اینکه دکتر سیدهاشم موسوی رئیس پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان و  ناصر حاج محمدی شهردار رشت هم هر یک دقایقی برای حاضران در باره پیشینه و فرهنگ و تمدن رشت صحبت کردند.

شهردار رشت در سخنانش با اشاره به قدمت و پیشینه شهر رشت، این شهر را شهر اولین ها معرفی کرد که بسیاری از اقدامات فرهنگی در آن برای اولین بار در کشور رخ داده است.

دکتر حاج محمدی گفت: روز رشت فرصتی ایده آل برای معرفی توانمندیها و داشته های این شهر فرهنگی به همگان است.

گفتنی است در پایان این برنامه از چند فعال و تلاشگر فرهنگی همچون دکتر احمد سمیعی، مهندس روبرت واهانیان، دکتر سید هاشم‌موسوی، علی امیری و…. با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.