معاون جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه هیچ کمبودی در تولید و عرضه گوشت مرغ در استان نداریم و حدود ۸ هزار و ۸۵۰ تن مرغ به قیمت مصوب در استان توزیع شده است،گفت:افزایش قیمت مرغ طی چند روز گذشته در برخی استان ها و رسیدن نرخ هر کیلو بین ۲۴ تا ۲۸ هزار تومان موجب شده که قیمت مرغ از کنترل و نظارت خارج شود.

به گزارش ندای گیلان،معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه هم اکنون ماهانه هشت میلیون قطعه در استان جوجه ریزی می شود و حاصل آنها تولید ۱۵ هزار تن گوشت مرغ است گفت : هیچ کمبودی در تولید و عرضه گوشت مرغ در استان نداریم.

میرحجت اکبرنژاد  با اشاره به فعالیت کشتارگاه های مرغ در لوشان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و  رشت اظهار داشت: به طور متوسط روزانه ۴۵۰ تن لاشه مرغ در این کشتارگاه ها کشتار می شود که از این میزان ۵۰ درصد در استان توزیع و عرضه می گردد و بقیه به استان های دیگر به ویژه تهران ارسال می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه اولویت ما، تامین نیاز استان به گوشت مرغ است، خاطر نشان کرد: هم اکنون مشکلی برای تامین نیاز استان به این محصول نداریم.

وی با اشاره به توزیع مرغ به قیمت مصوب هر کیلو ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان از ۲۵مرداد ماه امسال اضافه کرد: از این تاریخ تا بیست و هفتم مهرماه جاری حدود ۸ هزار و ۸۵۰ تن مرغ به قیمت مصوب در استان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان بیان داشت: جهاد کشاورزی در این بخش تنها برای تامین و عرضه مرغ مسئولیت دارد و نظارت بر عرضه و رعایت نرخ مصوب بر عهده دستگاه های مربوطه است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ها اظهار داشت: افزایش قیمت مرغ طی چند روز گذشته در استان هایی از جمله تهران، مازندران، اردبیل و زنجان و رسیدن نرخ هر کیلو بین ۲۴ تا ۲۸ هزار تومان موجب شده که قیمت مرغ از کنترل و نظارت خارج شود و باید این شرایط به صورت جدی تر مدیریت شود.

گیلان از قطب های تولید گوشت مرغ است  و با دارا بودن رتبه پنجم تولید مرغ کشور ۱۰ درصد این محصول را تولید می کند چنانکه سالانه ۹۰ تا ۹۵ میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گیلان انجام و حدود ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

ایرنا