عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه مردم در رشت با مشکل سرطان دست به گریبان هستند، افزود:روزانه صدها نفر در حادثه متروپل محیط زیست رشت به سرطان‌های مختلف مبتلا می‌شوند و هیچ فرد و دستگاهی هم پاسخگو نیست. 

به گزارش ندای گیلان،عضو شورای اسلامی شهر رشت در جلسه  شورا با اشاره به اینکه بابت هفته محیط زیست در رشت نباید تبریک گفت، اظهار کرد: دو رودخانه گوهررود و زرجوب که از میان شهر عبور می‌کنند امروزه صد مدخل آلاینده دارد که سلامت شهروندان را به طور جدی به مخاطره انداخته است.

سید حسین رضویان با بیان اینکه مردم در رشت با مشکل سرطان دست به گریبان هستند، افزود: در شرایطی که صد مدخل آلاینده به داخل رودخانه‌های رشت سرازیر می‌شوند، اما گویا هنوز برخی این موضوع را جدی نگرفته اند.

وی با انتقاد از وضعیت آلودگی دو رودخانه رشت تصریح کرد: قرار نیست فردی که کارخانه در این شهر احداث کرده است و کلی درآمد کسب می‌کند، آلودگی‌های کارخانه‌اش به داخل رودخانه‌ها سرایز و سلامت مردم را به مخاطره بیاندازد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه مسئله محیط زیست در رشت به مرحله بحران رسیده است، افزود: این دغدغه را در تاریخ شهر رشت ثبت می‌کنم و از ریاست شورا تقاضا دارم که تمامی دستگاه‌های مربوطه که در این موضوع دخیل هستند را برای پاسخگویی به شورا دعوت کنند و اعضای شورا به نمایندگی از سوی مردم منتظر پاسخگویی دستگاه‌های مربوطه هستند.

رضویان با اشاره به حادثه متروپل بیان کرد: روزانه صدها نفر در حادثه متروپل محیط زیست رشت به سرطان‌های مختلف مبتلا می‌شوند و هیچ فرد و دستگاهی هم پاسخگو نیست.

  • منبع خبر : فارس