مدیرعامل آبفای گیلان در جلسه فرمانداری لاهیجان گفت:رودخانه زاکله بررود احیا می شود.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان ،مدیرعامل این شرکت در جلسه بررسی پروژه های آب و فاضلاب شهرستان لاهیجان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تشریح پروژه های اجرایی آب و فاضلاب در لاهیجان گفت: در راستای احیای رودخانه ها و استفاده از توان و ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب لاهیجان، ساماندهی رودخانه زاکله بررود و نهر نخجیرکلایه در دستور کار است.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر اجرای پروژه های آب و فاضلاب در سطح شهرستان لاهیجان روند رو به رشدی داشته است از یک سو و احساس تعهد نسبت به همکاری در کاهش آلاینده های فاضلابی در این شهرستان افزود: در راستای ساماندهی رودخانه زاکله بررود و نهر نخجیر کلایه سه پروژه اجرا خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه جمع آوری و ساماندهی فاضلاب نخجیر کلایه در 2 فاز اجرا خواهد شد تصریح کرد: در فاز اول 5 خروجی فاضلاب به نهر نخجیر کلایه طی مدت شش ماه و در فاز دوم 7 خروجی فاضلاب حداکثر طی یکسال به تصفیه خانه فاضلاب لاهیجان هدایت خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: انتقال فاضلاب منطقه حاجی آباد با لوله 400 میلیمتری پلی اتیلن از روی رودخانه زاکله بررود به مناقصه گذاشته خواهد شد و تا پایان سال جاری اجرایی می گردد.

مدیرعامل آبفای گیلان ارزش اجرایی سه پروژه را در مجموع 25میلیارد ریال اعلام کرد.