رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه انتشار ابتلا در کشور از قم و گیلان آغاز شده گفت:در گیلان منشاء آن ورزشی و دانشجویی بوده است.

به گزارش ندای گیلان،رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در موج اول برخی استان‌ها گرفتار بودند و الان استانهای دیگری درگیر هستند، اظهار کرد: انتشار ابتلا در کشور احتمالاً از قم و گیلان آغاز شده که به مسافرانی بازمی‌گردد که از ووهان وارد شدند و در قم این سفرها مربوط به مسائل اقتصادی و در گیلان مربوط به مسائل دانشجویی و ورزشی بوده است.

وی ادامه داد: موج اول را عبور کرده‌ایم و موج دوم عمدتاً مربوط به پایبندی مردم به آداب و سنن است و عزا و عروسی و مهمانی‌ها و ایام تعطیلات تابستانی و روابط اجتماعی خاص ماست که توجه خاصی هم در آن به این بیماری نشده است.

روحانی تاکید کرد: موج دوم محصول این است که ترس از کرونا ریخته شد و مردم به زندگی عادی بازگشتند، آن هم به آداب و رسومی که لااقل تا پایان سال باید ترک کنیم. بیماران بدون علامت نیز از مشکلات این بیماری است و این‌ها بزرگترین مشکل را ایجاد می‌کنند و بیشترین انتشار ویروس مال همین دسته است که هم زمان طولانی‌تری سرایت‌دهندگی دارند و هم با حجم بیشتری ویروس را منتقل می‌کنند.

به گزارش ندای گیلان، پیش تر رسانه ها بارها از خطر سفر هیات ورزشی چینی برای برگزاری رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت جهان پهلوان محمود نامجو هشدار داده بودند.