رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه بیش از یک هزار زباله گرد در شهر مشغول فعالیت هستند، گفت: هیچ گونه ساماندهی در موضوع زباله گردها در رشت وجود ندارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا در نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی رشت اظهار کرد: با انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ توسط منافقین، شهید محمدعلی رجایی رئیس جمهور و شهید محمد جواد باهنر نخست وزیر ایران اسلامی بهمراه جمعی از یارانشان در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، افزود: با عزم و اراده‌ای که به منظور ارائه خدمت صادقانه و رفع مشکلات در این دولت و در رأس آنان رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی وجود دارد، روز به روز شاهد مرتفع شدن مشکلات و حرکت پرشتاب‌تر کشور به سمت توسعه و تعالی خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به وضعیت پسماند و اهمیت موضوع تفکیک زباله از مبدا، بیان کرد: در موضوع تفکیک زباله از مبدا شرایط رضایت بخش نیست و با وجود آنکه چندین سال یک شرکت خصوصی با شهرداری رشت در این بازه قرارداد همکاری داشت اما عملاً هیچ اقدامی مشاهده نشد.

کارگرنیا با بیان اینکه گزارشاتی مبنی بر حضور مجدد افرادی ناکارآمد در مجموعه پسماند شهرداری رشت که در گذشته به واسطه عملکرد آنان ضرر و زیان فراوانی متوجه این سازمان شد به گوش می‌رسد، افزود: سازمان پسماند باید از کارهای نمایشی اجتناب کند و عملکردها باید در سطح شهر مشاهده شود و گزارش‌هایی که از وضعیت کارخانه کود آلی نیز به گوش می‌رسد رضایت بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه در دوران فعالیت شورای گذشته، ۱۰ میلیارد تومان خارج از تشریفات قانونی به پیمانکار شیرابه سراوان سپرده شد، افزود: طبق قرارداد باید این پروژه حدود دو الی سه سال قبل به بهره برداری می‌رسید اما باز هم کارها نمایشی پیش رفت و باید در این باره نیز اقدامات لازم تسریع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه با ورود استاندار گیلان در حوزه دفنگاه سراوان اتفاقات خوبی رقم خورده است گفت: امیدواریم با عزم جدی مشکلات پسماند در دیگر بخش‌ها نیز برطرف شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه در برخی از موارد باید با بررسی تمام جوانب اقدام کرد گفت: سازمان پسماند به دلیل بی توجهی شرکت‌های طرف قرار داد به موضوع مدل خودروها مبلغ هنگفتی را به عنوان جریمه کسر کرد و حالا شنیده می‌شود که برخی از شرکت‌ها نیز به بهانه‌های مختلف حقوق و مزایای کارگر رفت و روب را کسر کرده‌اند.

وی با تاکید به اینکه حوزه فنی سازمان پسماند باید به وضعیت خودروها توجه داشته باشد افزود: باید در ابتدا ظرفیت شرکت‌ها به درستی سنجیده شود و نباید در هر صورت کارگر آسیب ببیند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه بیش از یک هزار زباله گرد در شهر مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: با توجه به خطراتی که اخیراً به واسطه پشه ناقل بیماری مطرح شده است باید نظافت شهر به طور ویژه مورد توجه باشد و هیچ گونه ساماندهی در موضوع زباله گردها وجود ندارد و می‌توانیم از حضور زباله گردها در طرح تفکیک زباله از مبدا استفاده کنیم.

کارگرنیا با بیان اینکه مخازن زباله جدید در سطح شهر مشاهده نمی‌شود گفت: مخازن زباله یکی از آلوده‌ترین وسیله‌ها است و متأسفانه هیچ نظارتی بر نگهداری و نظافت این مخازن وجود ندارد و این موارد موجب آسیب به بیت المال و نارضایتی شهروندان شده است.

وی با تاکید به اینکه مناطق رشت بزرگ است افزود: باید تعداد خودروهای جمع آوری زباله خشک را افزایش دهیم و دیگر عذری در این باره پذیرفتنی نیست و مدیر عامل فعلی پسماند رشت با تمامی مشکلاتی که در این حوزه مطرح بود این مسئولیت را پذیرفت و حالا نیز باید عملکرد قابل قبول ارائه کند.