سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تعلل در نظارت بر تولید و توزیع آب معدنی در کشور، گفت: بر اساس گزارشات، مشاهده شده که برخی افراد از سیستم آب شهری یا آب‌های زیرزمینی برداشت کرده و آب‌ها را در بطری‌ها می‌ریزند و تحت عنوان آب معدنی به فروش می‌رساند.

ندای گیلان:محمدحسین قربانی ‌ با یادآوری مهلت یک‌ماهه وزارت بهداشت به سازمان غذا و دارو برای ساماندهی آب‌های معدنی، افزود: متاسفانه نظارت روی مواد غذایی بسیار ضعیف است تاجایی که هنوز نتوانسته‌ایم یک سیستم مواد غذایی سالم و استاندارد در بازار ارایه دهیم.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: کمبود منابع مالی و نیروی انسانی عمده‌ترین معضلاتی است که وزارت بهداشت بارها برای بروز چنین ضعف‌هایی مطرح کرده که البته بخشی از آن قابل قبول است.
این نماینده مردم درمجلس نهم، تصریح کرد: از سویی دیگر در کارخانه‌های تولید مواد غذایی دیده شده ناظر بهداشتی و ناظر کیفیت به دلیل ضعف‌های حقوقی، اداری و قانونی، اغلب حقوق خود را از پیمانکار و کارفرما دریافت می‌کنند، بر این اساس فردی که از کارفرما حقوق بگیرد نمی‌تواند نظارت درستی بر عملکرد تولید محصولات در کارخانه‌ داشته باشد.
وی با انتقاد از چندگانگی دستگاه‌های نظارتی در کشور، تاکید کرد: متاسفانه اختلال در عملکرد سازمان غذا ودارو،‌ استاندارد و دیگر دستگاه‌های نظارتی منجر شده تا متولی واحدی برای نظارت بر دستگاه‌ها وجود نداشته باشد.
قربانی درباره وضعیت تولید آب معدنی در کشور، افزود: بر اساس گزارشات، مشاهده شده که برخی افراد از سیستم آب شهر یا آب‌های زیرزمینی برداشت کرده و آب‌ها را در بطری‌ها می‌ریزند و تحت عنوان آب معدنی به فروش می‌رسانند این درحالی است که دستگاه‌هایی که به افراد مجوز می دهند باید بر عملکرد آنها نیز نظارت داشته باشند.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس نهم، با مثبت ارزیابی کردن اقدام وزارت بهداشت برای مهلت یک ماهه به سازمان غذا و دارو نسبت به ساماندهی آب‌های معدنی، تصریح کرد: این اقدام حرکت رو به جلویی است چراکه هر زمان بتوانیم از چنین اقداماتی جلوگیری کنیم توانسته‌ایم گامی مثبت در حوزه سلامت برداریم.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: آب معدنی در کشور محصولی پرمصرف است و باید درتولید و صدور پروانه و بهره‌برداری و توزیع آن نظارت شود، به نظر می‌رسد تا به امروز نیز تعللی در این زمینه صورت گرفته که باعث شده وزارت بهداشت چنین دستور العملی را صادر کند.
وزیر بهداشت به سازمان غذا و دارو یکماه فرصت داد تا مشخص کند کدام آبهای بطری شده واقعاً آب معدنی هستند و کدام ها نیستند و آیا بطری و بسته بندی آنها برای سلامت انسان مضر هست یا خیر./خانه ملت