۲۷ اردیبهشت مصادف با روز ارتباطات و روابط عمومی است متن زیر به همین مناسبت تقدیم به همه فعالان عرصه اطلاعات تقدیم می‌شود.

ندای گیلان:۲۷ اردیبهشت مصادف با روز ارتباطات و روابط عمومی است متن زیر به همین مناسبت تقدیم به همه فعالان عرصه اطلاعات تقدیم می‌شود.

روابط عمومی هنر و علم اجتماعی و پل ارتباطی بین مردم، دستگاه‌های اجرایی و مسئولین هستند که یکی از وظایف مهم مدیران روابط عمومی، درک شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از یک‌سو و پاسخگویی خواسته‌های به‌حق مردم از دیگر سو سبب ایجاد رابطه‌ای صمیمانه و آگاهی‌بخش بین نهادهای حکومتی و مردم و نهایتاً پیشرفت در کشورهای درحال‌توسعه هست.

امروزه روابط عمومی بایستی از حالت سنتی به‌سوی روابط عمومی مدرن و الکترونیک با در نظر داشتن هدف آن در جامعه حرکت نمایند و حتی نوآوری در کارها و برنامه‌های روابط عمومیِ فعال از مؤلفه‌های اصلی در توسعه است و در پیشبرد اهداف مدیریت شهری و پروژه‌های اجرایی نقش به سزایی داشته که بهره‌گیری از ظرفیت بالای آن و تقویت ارتباطات دوسویه، به‌عنوان نهادی برای تعامل مدیران و همچنین مدیریت افکار عمومی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

درگذشته روابط عمومی‌ها مسئولیت کمتری در قبال نشان دادن سیستم مدیریتی از خود داشتند ولی در حال حاضر به دلیل افزایش مسئولیت‌ها و تخصصی‌تر شدن روابط عمومی‌ها این شرایط کاری تغییر کرده است، زیرا روابط عمومی‌ها کانال ارتباطی سازمان، مخاطبان و انتقال‌دهنده نظرات و پیشنهادات و انتقادات مخاطبان به سازمان است.

شیرزاد، مدیر روابط عمومی شهرداری آستانه اشرفیه