آلسکیف گفت:گيلان داراي پتانسيل كافي براي كشاورزي است و همچنين تكامل سيستم حمل و نقل و كشتي راني و بررسي ساخت بنادر و توليدات صنعتي از مواد ديگري است كه در گيلان مي توان از آنها استفاده كرد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،بیست و چهارمین نشست ماهیانه توسعه با حضور کنستانتین آلکسیف سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت در خصوص روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سالن اجتماعات سازمان مديريت و برنامه ريزي استان گيلان برگزار شد.گزارش تصویری (+)سخرانی کیوان محمدی (+)

آلكسيف سركنسول فدراسيون روسيه در این نشست اذعان داشت:روابط سياسي ايران و روسيه به سطح عالي رسيده است و هر دو كشور همديگر را به عنوان يك دوست مي شناسند.
وي با تاكيد بر اينكه دو رييس جمهور كشور داراي روابط بسيار خوبي با هم هستند بيان داشت:مذاكرات بين دو رييس جمهور كشور ايران و روسيه تاكنون بسيار ثمر بخش بوده و اثرات مثبت زيادي داشته است.
آلكسيف اظهار داشت:حجم عمومي تجارت ايران و روسيه به ٢ ميليون دلار رسيده و متاسفانه اين مقدار بسيار كم مي باشد.
وي افزود:ايران داراي ٨٠ درصد بازار فرش دستي ، زعفران ،توليدات كشاورزي و ماهيگيري است و لازم به ذكر است كه اين فقط قسمت كوچكي از پتانسیل و ظرفيت هاي اين كشور مي باشد.
سركنسول فدراسيون روسيه بيان داشت:تجارت  بين ايران و روسيه سنتي و معمولی است و نياز است و براي اين حجم و كيفيت روابط ما به شكل جديد تري صورت گيرد.
اين مقام روسي اذعان داشت:سرمايه گذاري و ايجاد تاسيسات مشترك با جذب امكانات بخش خصوصي نظير منطقه آزاد از جمله مواردي است كه نياز به توجه بيشتري دارد.
وي افزود:گيلان داراي پتانسيل كافي براي كشاورزي است و همچنين تكامل سيستم حمل و نقل و كشتي راني و بررسي ساخت بنادر و توليدات صنعتي از مواد ديگري است كه در گيلان مي توان از آنها استفاده كرد.
سركنسول روسيه با اشاره به بازديد شهروندان ايراني از كشور روسيه بيان داشت:سال گذشته ١٦ هزار ويزا براي شهروندان ايراني صادر شد و همچنين ميزان گردگشران روسيه به ايران هم افزايش چشمگيري داشته است.
وي با تاكيد بر تقويت روابط ايران و روسيه تصريح كرد:استان گيلان استان پيشتازي در زمينه هاي مختلف نظير ميوه ،پرورش ماهي و ميگو است و اميدواريم تكامل اقتصادي بين اين دو كشور افزايش يابد .
كنستانتين آلكسيف در پايان اظهار داشت:متاسفانه عدم بانك مشترك بين دو كشور ايران و روسيه از مشكلات تجارت اين دو كشور محسوب مي شود و تاثيرات منفي به همراه خواهد داشت.