مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از رفع تصرف و آزاد سازی حدود ۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه در شهرستان های سیاهکل و لاهیجان به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از سیاهکل؛وحید خرمی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی (حرایم کانال‌ها، بستر رودخانه‌ها و آب بندان ها) این شرکت حدود ۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه در شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان را رفع تصرف و آزاد سازی نموده است.

وی افزود: با طرح شکایت به طرفیت ۲ نفر از اشخاص حقیقی که نسبت به تصرف از طریق کاشت درخت صنوبر در بستر رودخانه چاکرود واقع در روستای پیرکوه اقدام نموده بودند پس از پیگیری و رسیدگی حقوقی و قضائی حکم بر محکومیت متصرف شده و با هماهنگی پاسگاه پیرکوه اراضی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع (۷/‏۱ هکتار) رفع تصرف و آزاد سازی شده است.

خرمی اعلام کرد: ارزش ریالی اراضی آزادسازی شده مذکور را هفتاد میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در ادامه گفت: همچنین با طرح شکایت به طرفیت ۲ نفر از اشخاص حقیقی دایر بر تصرف تالاب بین المللی امیر کلایه واقع در روستای تی تی پریزاد از توابع بخش رودبنه لاهیجان از طریق تغییر کاربری و تبدیل به شالیزار، پس از پیگیری‌های قضائی حکم محکومیت متصرفین اخذ گردید که با هماهنگی پاسگاه انتظامی ناصرکیاده اراضی تصرفی مورد اشاره به مساحت ۳۲ هزار متر مربع (۲ / ۳ هکتار) رفع تصرف و آزاد سازی شد.

خرمی ضمن تشکر از حمایت‌های دستگاه قضا و همراهی نیروی انتظامی استان گیلان، ارزش ریالی اراضی آزاد شده تالاب بین المللی امیر کلایه واقع در روستای تی تی پریزاد از توابع بخش رودبنه لاهیجان را ۱۶۰ میلیارد ریال و سرجمع ارزش ریالی دو قطعه زمین رفع تصرف شده را ۲۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.