فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان رودسر خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

به گزارش ندای گیلان از رودسر، سردار عزیزاله ملکی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان رودسر اشاره کرد و افزود: تحقیقات پلیس برای بررسی موضوع آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی رودسر ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند، تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، متهم ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است.

این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهم ۳۲ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اعلام اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی با تاکید بر مبارزه جدی پلیس با متخلفان اقتصادی، زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی قصد تصرف اراضی ملی را دارند، تصریح کرد: این اقدام و برخورد با متخلفان به طور مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.