استاندار گیلان گفت: طرح میثاق ترافیک زُدا است؛ و از برنامه‌های مدیریت شهری در رشت حمایت می‌کنیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسد الله عباسی در نشست ۲ ساعته با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری برای توسعه‌ی زیرساخت‌ها و گره گشایی از ترافیک سردرگم معابر پرتردد شهر رشت، افزود: از برنامه‌های توسعه محور و تحول آفرین واجرای طرح‌های شهری به ویژه طرح میثاق که مشکلات شهری و دغدغه شهروندان را رفع می‌کند، حمایت می‌شود.

استاندارگیلان ضمن قدردانی از روحیه‌ی تعامل و همدلی بین اعضای شورای شهر با شهردار و دیگر مدیران شهری رشت، گفت: وفاق و همدلی رمز موفقیت مدیران و تصمیم سازان شهر در ایفای وظایف محوله و تسریع در روند توسعه و عمران شهری است.

وی اجرای طرح میثاق را نقطه‌ی عطفی برای گره گشایی از ترافیک سردرگم مرکز استان عنوان و تصریح کرد: همه مسئولان برای کاهش بار ترافیکی شهر رشت و آرامش شهروندان باید در اجرای صحیح و به هنگام این طرح‌ها همکاری داشته باشند.

اسدالله عباسی ساماندهی پسماند و کاهش ترافیک شهر رشت را دو اولویت مهم برای احیای محیط زیست، رونق اقتصاد و گردشگری مرکز استان دانست و گفت: در حوزه‌ی پسماند اقدامات و پیگیری‌های مجدانه ایی انجام شده تا از آلایندگی مناطق مختلف استان بویژه شهر رشت پیشگیری شود و در همین راستا، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا به همت شهرداری و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در دست اجراست.

استاندار گیلان همچنین از تخصیص هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهر رشت و پیشگیری از ورود فاضلاب به دو رودخانه‌ی زرجوب و گوهر رود خبرداد و افزود: با تداوم روند فعلی تا ۲ سال آینده بسیاری از مشکلات حوزه‌ی پسماند مرکز استان رفع خواهد شد.

اسدالله عباسی در ادامه همچنین توجه به الویت‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار توسعه و عمران شهری را در روند برنامه ریزی مدیریت شهری رشت الزامی دانست.

شهردار رشت نیز در این نشست گزارشی از الزامات و مزیت‌های طرح‌های ۱۲ گانه‌ی موسوم به میثاق در مناطق مختلف شهری رشت ارایه کرد و گفت: طبق برنامه ریزی ها، عملیات اجرایی این طرح از نیمه‌ی شهریور امسال آغاز می‌شود.

رحیم شوقی اضافه کرد: برای اجرای طرح‌های ۱۲ گانه‌ی موسوم به میثاق در مجموع ۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

محمد حسین واثق کارگرنیا، رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست راهبرد شورای ششم را توسعه و عمران شهری در بستر وفاق و همدلی و حمایت از برنامه‌های توسعه محور شهرداری عنوان کرد و افزود: این رویه در بین اعضای شورای اسلامی شهر موجب ثبات مدیریتی در روند اداره‌ی امور شهری و توسعه‌ی زیر ساخت‌ها خواهد بود.

همچنین در این نشست مسعود کاظمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در گزارشی روند پیگیری و اجرای طرح تفصیلی حوزه‌ی شهری و طرح هادی روستایی را برای تمامی استان بویژه شهر رشت تشریح کرد و افزود: نحوه‌ی اجرای طرح تفصیلی شهر رشت در دستور کار شورای برنامه ریزی استان قرار دارد.

در ادامه این نشست هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز نظرات خود را در قالب مسئولان کمیسیون‌های این شورا در خصوص نحوه‌ی تامین منابع مالی شهرداری و الزامات فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی، حمل و نقل و ترافیکی و بهبود فضای سرانه و معابر بیان کردند.