انوش برزیگر در مراسم افتتاحیه نهمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی با حضور جمعی از اساتید کشوری، استانی و دانشگاهی در دانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان در لنگرود، به اجرای طرح نظام سلامت اشاره کرد و گفت: نظام سلامت یک طرح انقلابی است.

ندای گیلان:انوش برزیگر در مراسم افتتاحیه نهمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی با حضور جمعی از اساتید کشوری، استانی و دانشگاهی در دانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان در لنگرود، به اجرای طرح نظام سلامت اشاره کرد و گفت: نظام سلامت یک طرح انقلابی است.

وی با بیان اینکه هیچ طرحی قابلیت اجرای صددرصدی ندارد، افزود: افراد تنگ‌بین و باریک‌بین مسائل کوچک را نیز بزرگ جلوه می‌دهند؛ احساسی که بنده نسبت به طرح نظام سلامت دارم بسیاری از افراد آن را احساس نکرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: زمانی که مسئول و پزشک قلب بیمارستان دکتر حشمت رشت بودم افراد دارای بیماری نارسایی قلب مراجعه می‌کردند که باید تمام زندگی خود را می‌فروختند تا هزینه‌ها را پرداخت کنند و گریه و زاری‌های زیادی از بیماران قلبی دیده‌ام که به خاطر نداشتن پول و منابع مالی بوده است.

وی با موثر خواندن طرح نظام سلامت تصریح کرد: با تلاش دولت تدبیر و امید و اجرای طرح نظام سلامت مردمان روستایی با سه درصد و در شهرها با 6 درصد پرداختی ویزیت می‌شوند.

برزیگر با بیان اینکه بیماران بیمارستان حشمت رشت در گذشته رضایت نداشتند، یادآور شد: اکنون بیماران رضایت خوبی در درمان و فرانشیز بیمارستان دارند.

وی از رضایت‌مندی 97 درصد مردم گیلان از اجرای طرح نظام سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال بیمارستان 17 شهریور توسط وزیر بهداشت در رشت افتتاح شد و این بیمارستان به اندازه‌ای زیبا و مجهز ساخته شده است که می‌توان آن را هتل پنج ستاره نامید.

دبیر نهمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی نیز در مراسم مذکور گفت: در این همایش که برای نخستین بار در گیلان برگزار می‌شود 13 نفر از اساتید خارجی آمریکایی و اروپایی هستند.

محمدباقر رکنی با بیان اینکه کنگره مذکور از نظر تعداد مهمانان خارجی پربار است، تصریح کرد: از برگزاری این همایش در استان سرسبز گیلان خرسندیم.

وی مکان بعدی برگزاری همایش بین‌المللی انگل‌شناسی را شیراز عنوان کرد و یادآور شد: آشنایی اعضای هیئت علمی با تازه‌ترین موارد انگل‌شناسی از جمله اهداف این همایش است.