مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از رشد حدود 11 درصدی آسفا لت راه روستایی در استان طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: شاخص آسفالت راه روستایی استان به مرز 50 درصد رسیده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت نشت خبری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به رسانه های استان  عصر یکشنبه برگزار شد
علی خاوری در این نشست، با اشاره به اجرای پروژه های مختلف در استان اظهار کرد: اتمام باند یک لنگرود، خطبه سرا ، فومن و سه کیلومتر از آزادراه از پروژه های توسعه شرکت ساخت در بحث اقتصاد مقاومتی است .
وی با بیان اینکه در اجرای پروژه ها رویکردمان استفاده از بحث فناوری بوده است ، تصریح کرد: در بخش راه برای آسفالت محورها از روش های مختلف و بروز استفاده می شود.
خاوری به مشکلات و چالش های این اداره کل نیز اشاره کرد و افزود: نگهداری آسفالت از اهمیت برخوردار است و برداشت شن و ماسه برای انجام این مهم یا باید ازمعادن کوهی و یا منابع طبیعی صورت گیرد.
وی با اشاره به مخالفت منابع طبیعی از برداشت شن و ماسه ، بیان کرد: دستگاه ها در راستای وظایف شان ، فعالیت می کنند؛ از اینرو ، به نظر می رسد ، برای انجام کارها ، قوانین باید اصلاح شود.
وی با اشاره به محدودیت های منابع در پروژه های عمرانی خاطرنشان کرد: استان نیاز به توسعه دارد و باید استراتژی مان این باشد که برای انجام آسفالت ، مشکلاتی از قبیل تامین مصالح نداشته باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: سال گذشته با وجود محدودیت های اعتباری 50 میلیارد تومان از بدهی های پیمانکاران را در قالب اسناد خزانه پرداخت کردیم.
وی اظهار کرد: امسال 17 هزارو 500 میلیارد تومان اسناد خزانه در قانون بودجه پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم استفاده کنیم.
خاوری با بیان اینکه عمر متوسط بخشی از ماشین آلات این اداره کل از 20 سال بیشترشده است، اظهار کرد: حجم درخواست و انتظارات مردم بالاست و با این امکانات و ماشین آلات شبکه راه هایمان تحلیل می رود.
وی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: قانونی را همچون بند ق برای گازرسانی به روستاها ، تصویب کنند تا مردم روستاها علاوه بر گاز از نعمت راه نیز برخوردار شوند.
مدیرکل راه و شهرساز ی گیلان در ادامه به ساخت هشت بیمارستان در استان اشاره و بیان کرد: برخی از پروژه ها همچون ساخت بیمارستان ها در استان مربوط به سفر رئیس جمهوری هستند که مصمم هستیم دو بیمارستان رضوانشهر و آستارا تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسند.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان همچنین با اشاره به نشست بخشی از آزادراه در بیستم فروردین ماه و بدنبال آن مسدود شدن یک باند آن بخش از مسیر گفت: طول این حفره 110 متر و عرض آن به اندازه باند رفت بوده است.
وی علت این نشست را شستشوی لایه های زیرین توسط آب رودخانه سپید رود و فعال شدن چشمه ها در زیر سطح آسفالت عنوان کرد.
وی تصریح کرد: 60 درصد حفاری ها انجام شده است و تزریق ها نیز انجام شده است که امیدواریم قبل از عید فطر این مسیررا برای تردد آماده کنیم.
خاوری به راه آهن رشت- قزوین به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری اشاره و اظهار کرد: راه اهن رشت- قزوین در بخش زیرسازی حدود 94 درصد هم از سمت قزوین و هم از سمت رشت انجام شده است.
وی با بیان اینکه 60 کیلومتر نیز آماده ریل گذاری است، تصریح کرد: خرید ریل نیز انجام شده است و اهتمام دو لتمردان برای اتمام آن در سال 95 است.
وی از دستور وزیر برای تغییر ایستگاه های راه آهن رشت و انزلی به نزدیکترین نقطه به شهر و یا داخل شهر خبر داد و افزود: این دستور برای تسهیل استفاده عموم مردم از راه اهن ابلاغ شده است.
پروژه راه آهن رشت – قزوین به طول 164 کیلومتر از سال 1386 آغاز شده و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود.
تکمیل پروژه راه آهن قزوین – رشت تا پایان سال جاری و فازهای بعدی آن، یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان گیلان است.
ریل گذاری راه آهن رشت – قزوین اواخر بهمن ماه سال گذشته از مسیر ایستگاه فلکده رشت آغاز شد.