مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از ورود بیش از یک میلیون تن کالا به مجتمع بندری انزلی از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،حسین یونسی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از طریق بندر انزلی به گیلان و کشور وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه غلات، روغن خام خوراکی ، چوب و آهن آلات از جمله محصولات وارداتی در این مدت است، افزود: امسال تخلیه روغن خام خوراکی در این بندر ۲۸۹ درصد، غلات ۶۹ درصد و آهن آلات ۳۳ درصد رشد داشت.

یونسی با بیان اینکه ۵۴۲ فروند شناور تجاری در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به مجتمع بندری انزلی وارد شد، اضافه کرد: این میزان کشتی تجاری وارد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش یافت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به رشد ۳۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این مدت، گفت: در ۹ ماهه نخست امسال، بیش از یک میلیون و ۴۷۸ هزار تن انواع کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شد.

حسین یونسی همچنین با اشاره به صادرات ۲۵۰ هزار تن کالا از بندرانزلی به کشور‌های دیگر، افزود: مواد پتروشیمی و ساختمانی جزو کالا‌هایی بود که امسال از این بندر به خارج از کشور صادر شد.