دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور و عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در این مراسم اظهار داشت : مقام شامخ معلم و استاد سزاوار قدردانی است چون معلم راه زندگی شایسته و احترام گذاشتن به کرامات والای انسانی را با علم و عمل خود به شاگردان خود می آموزد .

ندای گیلان:دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی  کشور و عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در این مراسم اظهار داشت : مقام شامخ معلم و استاد سزاوار قدردانی است چون معلم راه زندگی شایسته و احترام گذاشتن به کرامات والای انسانی را با علم و عمل خود به شاگردان خود می آموزد .

وی با بیان این مطلب که استان گیلان دارای نیروهای علمی و متخصص زیادی نسبت به سایر استانها در کشور است ، گفت : در سالهای نه چندان دور ، فرزندان این سرزمین برای کسب علم و دانش و راهیابی به مقاطع بالای تحصیلی به استانهای دیگر سفر می کردند و استان ما از داشتن واحد ها و تعداد رشته های دانشگاهی محروم بود .

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان افزود : به جهت توسعه ی فضای دانشگاهی در استان و از طرف دیگر ، مطالبه گری نسل جوان این منطقه برای برخورداری از امکانات بیشتر ، دانشگاه آزاد اسلامی بر آن شد تا برنامه ریزی هایی را برای تامین نیاز داوطلبین رشته های گوناگون در گیلان صورت دهد و به حمد الله در حال حاضر استان گیلان از رشد خوبی از نظر تعداد رشته های دانشگاهی در کشور برخوردار شده است .

وی خاطر نشان کرد : مردم این استان علاقمند به فراگیری علوم هستند و این نشان از درصد بالای فرهیختگی جامعه ی گیلان دارد .

وی اذعان داشت : دانشگاه آزاد اسلامی که در سال 1361 ، با عنایت و رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) و فعالیت های حضرت آیت الله رفسنجانی ، هیات موسس و حمایت های مقام معظم رهبری شکل گرفت ، تا کنون توانسته است پاسخگوی بخش بسیار زیادی از نیازهای علمی کشور باشد و روز به روزبر افتخارات این نهاد افزوده می شود .

دکتر رهنمای رودپشتی تصریح کرد : برای ارتقای ظرفیت آموزش و توسعه ی علمی در استان باید تعامل و همکاری بیشتری بین مدیران و مسوولین دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد تا بتوانیم به هدف های چشم انداز توسعه در کشور برسیم .

وی ادامه داد : گسترش  واحد های دانشگاهی در گیلان باعث رشد اقتصادی استان خواهد شد و توسعه با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان محقق می گردد .

معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی  کشور با بیان این مطلب که مدیران واحد های دانشگاه آزاد باید راندمان کاری هر واحد را از جنبه های گوناگون ارتقاء بخشند گفت : افزایش امکانات ، بهره وری از اساتید مجرب ، ارتقاء سطح کیفی آموزش و … در شاخص شدن یک واحد دانشگاهی در کشور موثر است و این برتری ، منابع مالی و اقتصادی خوبی را با خود به دنبال خواهد داشت .

رشت پرس