شهردار رشت با تاکید براینکه یکی از پایه های اصلی دموکراسی در تمام دوران تاریخ است همین رسانه بوده است بیان داشت:رسانه ها و صاحبان قلم در تکامل انسانی نقش مهمی و تاثیرگذاری دارند

به گزارش ندای گیلان از رشت سید محمدعلی ثابت قدم پیش از ظهر امروز (پتجشنبه) در مراسمی که به منظور تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه ی این شهر برگزار شد ،صداقت در خبر را بسیار مهم دانست و بیان کرد: صداقت به شفاف سازی و عینیت بخشی به واقعیت کمک می کند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در تنویر افکار عمومی افزود: رسانه ها و صاحبان قلم در تکامل انسانی نقش مهمی و تاثیرگذاری دارند.

شهردار رشت با  تاکید براینکه یکی از پایه های اصلی دموکراسی در تمام دوران تاریخ است همین رسانه ها هستند افزود: بعد جریانات انقلاب صنعتی ما در مسیر رسانه تغییرات زیادی دیده ایم و جامعه  محتاج این رسانه ها به سطوح مختلف محتاج بوده اند که همین رسانه ها باعث تغییرات زیادی در جامعه شدند

ثابت قدم خارنشان کرد: صداقت اگر در تحلیل خبر بخواهد ادامه دار باشد، به عدالت نیاز دارد که می تواند مبنای درستی برای قضاوت شود.
وی با تاکید براینکه صداقت، عدالت و سرعت در بستر شجاعت معنی می یابد، بیان داشت: فردی که بتواند شجاعانه موضوعی را بیان کند، صداقت تاثیرگذارتر، عدالت منصفانه تر و سرعتش پربینده ترین نگاه افکار عمومی را جذب می کند.

شهردار رشت با بیان اینکه،رسانه ها نمایندگان افکار عمومی برای بیان مشکلات هستند بیان داشت: هدف اصلی همه ما یک رسانه فرصت شناس  و نه فرصت طلبی است که بیان آن بتواند خروجی مناسبی داشته باشد که قاعده اصلی کار ما است .
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این مراسم گفت: رشت خانه بزرگی است که هر کدام از ما در این شهر و خانه مسوولیتی داریم و باید حق مان را ایفا کنیم.
مظفر نیکومنش افزود: کلانشهر رشت از ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجه ای برخوردار است که بایستی از آنها برای توسعه استفاده کرد .
وی خاطر نشان کرد: بایستی با همدلی و همزمانی و اقدام و عمل برای پیشرفت شهرمان همکاری و تلاش کنیم.
وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار به صاحبان قلم تصریح کرد: خبرنگاران بی ریا و بی توقع و با دلسوزی در عرصه اطلاع رسانی زحمت می کشند.

نیکومنش ادامه داد: بسیاری از خبرنگاران به لحاظ معیشتی در مضیقه هستند اما با جان و دل به راه خبرنگاری ادامه می دهند.